Ranking najczęściej kradzionych aut

Policja zdradziła najnowsze dane dotyczące kradzieży aut. Okazuje się, że polscy złodzieje cały czas gustują w niemieckich markach, ale są też wyjątki od tej reguły. W Warszawie najczęściej z ulic znikają „japończyki”, a w Poznaniu trzeba pilnować aut francuskich.

Od początku roku do końca czerwca 2021 roku z polskich ulic zniknęło 3729 samochodów – podaje dziennik Rzeczpospolita, który dotarł do policyjnych statystyk. Kradzione samochodu w większości trafiają do dziupli, gdzie są cięte i rozbierane na części, które następnie trafiają do warsztatów lub na sprzedaż. W policyjnych statystykach widać także jeden trend – spadek przemytu aut skradzionych za granicą oraz różne specjalizacje złodziej w zależności od regionu kraju.

 

Gdzie głównie grasują złodzieje samochodowi?

Tu zaskoczenia nie będzie. Nadal najwięcej zgłoszeń kradzieży, odnotowują policjanci z Warszawy i jej okolic, mimo że to właśnie w tym rejonie likwidują najwięcej dziupli. W pierwszym półroczu 2021 roku zniknęło tu 898 aut. Na drugim miejscu znalazło się województwo dolnośląskie z Wrocławiem na czele z 535 kradzieżami aut, a na trzecim Wielkopolska, gdzie łupem złodziej padło 361 samochodów. Tuż za podium, tego niechlubnego rankingu, znalazło się województwo Śląskie z 329 kradzieżami.

Najbezpieczniejszym rejonem, w którym właściciele aut mogą spać spokojnie, okazało się województwo świętokrzyskie, gdzie skradziono zaledwie 26 aut. Z kolei największy spadek kradzieży zanotowało województwo lubuskie – odnotowano tam 105 kradzieży, w tym samym okresie roku ubiegłego z ulic zniknęło 205 aut.

 

Kradzież aut – co region to inna specjalizacja

W ogólnopolskich statystykach od wielu lat dominują marki aut niemieckich, nie tylko te najpopularniejsze, ale także coraz częściej także bardziej luksusowe. Ale jak twierdzi w rozmowie z Rzeczpospolitą, rzecznik stołecznej policji, te samochody kradnie się głównie na zamówienie.

Skoro już jesteśmy przy Stolicy, warto przypomnieć, że od wielu lat Warszawscy złodziej mają swoją wąską specjalizację – auta marek japońskich, głównie Toyoty, Mazdy i Hondy. I to się nie zmienia, nadal w Stolicy właściciele tych marek muszą trzymać się na baczności lub zainwestować w dobre ubezpieczenie autocasco.

W Poznaniu natomiast widać coraz większy „popyt” na auta francuskie, które obok aut marek niemieckich stają się coraz częstszym łupem grup przestępczych. W Małopolsce z kolei złodzieje idą z duchem czasu i interesują się głównie... hybrydami. Tu też dominuje kradzież auta na tzw. walizkę lub przedłużacz (mowa o autach z systemami bezkluczykowymi).

Na pocieszenie dodamy, że w porównaniu do pierwszego półrocza 2020 roku, liczba odnotowanych przez policję kradzieży spadł w całym kraju o 80 – w samej Warszawie było 44 mniej zgłoszeń. Kolejną dobrą wiadomością jest też to, że w 2021 roku wzrosła także wykrywalność – z 37,6 do  41,6 procent.

Top10 najczęściej kradzionych modeli (dane za cały rok 2020):

  1. Audi A4 (214 szt.)
  2. BMW serii 5 (175 szt.)
  3. Audi A6 (159 szt.)
  4. Toyota Auris (148 szt.)
  5. Toyota Yaris (142 szt.)
  6. Toyota RAV4 (140 szt.)
  7. Fiat Ducato (137 szt.)
  8. Honda Civic (130 szt.)
  9. Renault Master (128 szt.)
  10. BMW serii 3 (124 szt.)

 

Carsmile Blog
Skontaktuj się z nami
i wybierz nowy samochód!
Dziękujemy za zostawienie swoich danych. Skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie
lub podaj Podaj swoje dane, a poinformujemy Cię o szczegółach oferty samochodów w abonamencie i leasingu.
Wysyłając wypełniony formularz potwierdzasz zainteresowanie kontaktem w sprawie oferty produktowej ze strony Carsmile S.A.
Administratorem danych osobowych jest Carsmile S.A. z siedzibą w Warszawie (00-838) przy ul. Prosta 51 (dalej „Spółka”). Ze Spółką można skontaktować się także telefonicznie pod nr +48 22 113 43 43 W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można skontaktować się: za pośrednictwem e-mail iod@carsmile.pl lub pisemnie pod podanym powyżej adresem Spółki, z dopiskiem „Dane osobowe”. Rozwiń
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.