Audi Q3

Jedną z ważniejszych premier jest debiut drugiej generacji małego SUV-a Audi. Chodzi o model Q3. Co ofertuje nowa odsłona auta? Przede wszystkim spotykane w coraz większej liczbie modeli tej marki wirtualne zegary. Jest to ekran znajdujący się w miejscu konwencjonalnych wskaźników prędkościomierza, obrotomierza, a także zegarów pokazujących temperaturę silnika i poziom paliwa. Teraz można wyświetlić w ich miejscu również mapę lub inne dane w niemal dowolnej konfiguracji. Wielkość ekranu to 8,8 cala.

Jest tu również nowy system multimedialny MMI, który zapewnia między innymi stały dostęp do Internetu. Nie mogło zabraknąć również wysokiej klasy nagłośnienia marki Bang&Olufsen.

Na liście wyposażenia znajdziemy jeszcze takie opcje jak aktywny tempomat połączony z asystentem jazdy w korkach i systemem automatycznie utrzymującym pojazd w pasie ruchu. Nowe Audi Q3 ma też cztery kamery ułatwiające parkowanie, a także zestaw czujników, które ułatwiają prostopadły wyjazd z parkingu zapobiegając kolizjom.

Warto wspomnieć również o systemie Audi pre sense front, który chroni pasażerów siedzących na przednich fotelach. W razie krytycznych sytuacji z udziałem pieszych, rowerzystów czy aut, najpierw ostrzega akustycznie przed zagrożeniem, a jeśli trzeba, wyhamowuje auto.

Na początku auto będzie dostępne w trzech wersjach benzynowych. Bazowa jednostka to 35 TFSI z 1,5-litrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 150 Nm, która generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm. Bardziej wymagający będą mieli do wyboru jeszcze dwie 2-litrowe jednostki turbodoładowane: 40 TFSI (190 KM, 320 Nm) oraz 45 TFSI (230 KM, 350 Nm).

Odmiana podstawowa będzie dostępna z napędem na przednie koła, a dwie mocniejsze z napędem 4x4. Oprócz skrzyni manualnej auto można będzie skonfigurować również z przekładnią zautomatyzowaną S Tronic.

Nie mogło zabraknąć również silników Diesla. Pod maskę Audi Q3 trafi 2-litrowa jednostka o mocy 150 KM i mocy 340 Nm oznaczona jako 35 TDI. W ofercie będzie jeszcze mocniejsza 190-konna odmiana tego motoru. Póki co jednak producent nie podaje ani jej fabrycznego oznaczenia, ani wartości jej maksymalnego momentu obrotowego. Jednostki będą mogły być skonfigurowane z napędem 4x4. Standardowo moment obrotowy przekazywany jest na przednie koła.

Porsche Macan

Modernizację przeszedł również Macan, średniej wielkości SUV marki Porsche. Zmiany widać już na pierwszy rzut oka. Najbardziej charakterystyczne z nich to przemodelowane reflektory z czterema wyraźnymi źródłami światła oraz zintegrowane tylne lampy, które połączono listwą diodową. Oświetlenie LED-owe jest tutaj w standardzie. Opcjonalnie można doposażyć auto w system doświetlania zakrętów Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS). Układ automatycznie wyłącza też światła drogowe, kiedy wykryje, że z naprzeciwka nadjeżdża inne auto.

Samochód ma teraz również nowy, większy 11-calowy ekran do sterowania systemem info-rozrywki. Przed modernizacją miał on przekątną 7 cali. Macan został jeszcze wyposażony w odświeżony system Porsche Communication Management (PCM). Jest tutaj również kontrola głosowa urządzeń pokładowych i to w standardzie. Opcjonalnie można doposażyć samochód w jonizator powietrza.

Zmodernizowany Macan ma też nowy system kontrolowanej jazdy w korkach do prędkości 60 km/h, który utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu oraz auto w pasie ruchu, samoistnie skręcając kierownicą. Inżynierowie Porsche zmienili też zestrojenie zawieszenia, na bardziej komfortowe. Wszystkie wersje silnikowe zostaną wyposażone w filtr cząstek stałych.

Audi TT

W lipcu premierę miało również zmodernizowane Audi TT. Cechy, po których rozpoznamy auto z zewnątrz, to między innymi trójwymiarowe ożebrowania atrapy chłodnicy oraz większe wloty powietrza na przednim zderzaku. W wyposażeniu opcjonalnym dostępne są reflektory LED Matrix doświetlające zakręty oraz automatycznie uruchamiające się i wyłączające się światła drogowe, kiedy z naprzeciwka nadjeżdża inny pojazd.

Zmian dokonano również w silnikach. Wersja podstawowa to 40 TFSI, ma moc 197 KM, odmiana mocniejsza to 45 TFSI, generuje moc 245 KM. Ta druga może być opcjonalnie wyposażona w napęd na 4 koła, standardowo moment obrotowy przekazywany jest na koła przedniej osi.

Dostępna będzie również usportowiona odmiana TTS z jednostką 2.0 TFSI o mocy 306 KM. W tym przypadku napęd 4x4 jest w standardzie, a samochód od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,5 s. Auto po modernizacji jest o 0,1 s szybsze. Co ciekawe, wszystkie silniki zostaną wyposażone w filtr cząstek stałych. Jednostki napędowe mogą być konfigurowane z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową 2-sprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną S Tronic.

Samochód ma na pokładzie jeszcze kilka ciekawych opcji. W tym progresywny układ kierowniczy dostosowujący siłę wspomagania do prędkości auta. TT ma również Audi drive select, system umożliwiający ustawienie charakterystyki układu jezdnego samochodu. Najbardziej wyróżniają się jednak system rozpoznawania komend głosowych do sterowania urządzeniami pokładowymi oraz opcja sportowych wskaźników z podglądem aktualnego wykorzystania momentu obrotowego silnika oraz przeciążeń podczas pokonywania zakrętów.