Osoba fizyczna
Na firmę
Nasz doradca porówna dla Ciebie wybrane samochody
Możemy porównać dla Ciebie jednocześnie maksymalnie 3 oferty, przejdź do porównania.
Dodaj przynajmniej 2 oferty, które mamy dla Ciebie porównać.
Wpis
Top 5 samochodów hybrydowych do miasta
02
mar 2023

Samochody hybrydowe to idealne rozwiązanie do zatłoczonego miasta, w którym często stoi się w korkach. W takiej sytuacji są one zwykle najbardziej oszczędne. Postanowiliśmy wybrać dla Was pięć propozycji tego typu pojazdów.

  • auta hybrydowe początkowo tworzone były tylko do zatłoczonych miast
  • w mieście twarda hybryda często korzysta z elektrycznego wsparcia, co sprawia że jest najoszczędniejsza
  • przed Wami Top 5 różnych twardych hybryd, naszym zdaniem idealnych do miasta

    Zacznijmy od wyjaśnienie, jakie modele mamy zamiar Wam zaprezentować. Małych samochodów hybrydowych jest na naszym rynku relatywnie niewiele. Utrudniliśmy sobie zadanie z wyborem także dlatego, że postanowiliśmy zaprezentować jedynie hybrydy twarde, a więc takie, które są w stanie same pokonać pewien dystans, jadąc tylko na prądzie. To nie bowiem mają możliwość na naprawdę niskie spalanie – miękkie hybrydy nieco wspomagają działanie układu spalinowego, ale aż tak oszczędnie nie są. Odpuściliśmy sobie także opisywanie samochodów hybrydowych ładowanych z gniazdka. Przede wszystkim tego typu modeli nie ma w najmniejszych segmentach, czyli B i wśród crossoverów. Poza tym ich cena jest bardzo wysoka, no i żeby były rzeczywiście oszczędne, trzeba mieć gdzie je ładować, a to w mieście nie zawsze jest możliwe. Na placu boju pozostają więc klasyczne, twarde hybrydy. Co ciekawe w Polsce najczęściej sprzedają się takie modele – japońskiej Toyoty, ale postanowiliśmy się do nich nie ograniczać i wybraliśmy jeden model, no dobra… dwa (ale jeden z nich pod inną nazwą).

    Mazda 2 Hybrid

    To właśnie jeden z modeli Toyoty w naszym zestawieniu, który jest nim i równocześnie nim nie jest. Mazda 2 funkcjonuje sobie bowiem w sprzedaży w Polsce w dwóch wersjach. Jedna to zwykła benzynowa odmiana, która Mazdą 2 jest od lat, druga to prezentowana hybryda. Jest to oczywiście Toyota Yaris, w której zmieniono nazwę, znaczki i kierownicę. Poza tym to dokładnie taki sam samochód jak siostrzana konstrukcja ze znaczkiem Toyota. To także jedyna Mazda, która nie jest produkowana w Hiroszimie, a na miejscu w Europie. Dodajmy, że to w zasadzie jedyny przedstawiciel (a dokładnie dwaj przedstawiciele), twardych hybryd segmentu B, bo oprócz Mazdy i Toyoty, wszyscy oferują jedynie miękkie rozwiązania, czyli te bez możliwości jazdy tylko na prądzie. Mazda 2 korzysta z silnika spalinowego 1.5 R3 o mocy 92 KM, a dodany tu elektryk dysponuje dodatkowymi 80 końmi. Jak to jednak zawsze bywa, swoje maksymalne moce obydwa silniki osiągają przy innych prędkościach obrotowych, co sprawia, że moc nie sumuje się w prosty sposób. Mazda 2 (podobnie jak Yaris) ma więc maksymalnie 116 KM. To sporo jak na auto tej wielkości i rzeczywiście Mazda 2 praktycznie nie dostaje zadyszki. Od 0 do 100 km/h może rozpędzić się w 9,7 s, a jej prędkość maksymalna to 175 km/h. To, co jednak jest w niej najlepsze to spalanie – producent podaje średnio (WLTP) od 3,8-4.0 l/100 km. Dodajmy, że to spalanie jest realne i to nawet w trasie, a do tego bez specjalnego napinania się. Hybryda działa bowiem tutaj bardzo dobrze i często auto porusza się tylko i wyłącznie na napędzie elektrycznym. Oczywiście samochód, który oferujemy w Carsmile (wersja Pure), ma świetne wyposażenie (m.in. automatyczną klimatyzację, komplet poduszek powietrznych, Apple Carplay i Android Auto).

    Toyota Corolla Hybrid hatchback

    Obecna generacja Corolli jest w ofercie od 2019 roku i cieszy się niesłabnącym powodzeniem wśród klientów. To najczęściej wybierany hybrydowy kompakt nie tylko w Polsce. Samochód jest dopracowany, bo z tego typu technologią Toyota ma do czynienia do wielu już lat (dokładnie od pierwszej generacji Priusa). Do tego oferuje bardzo użyteczne wnętrze i sporej wielkości bagażnik. My na miasto polecamy odmianę z nadwoziem hatchback, ale w ofercie są też: sedan i kombi. Corolla, która miała niedawno lifting to także nowe cyfrowe zegary oraz nowy komputer pokładowy, ale producent nie byłby sobą, gdyby nie pomajstrował także nieco przy napędzie. Oferowana w Carsmile wersja 1.8 Hybrid ma teraz więc także więcej koni. Przed zmianami taka Corolla dysponowała mocą systemową – 122 KM, obecnie może poszczycić się aż 140 końmi. To czyni z niej już całkiem szybkie auto, ale wciąż bardzo oszczędne. Prędkość maksymalna hybrydowej Corolli to co prawda 180 km/h, ale już przyspieszenie 9,2 s robi dobre wrażenie. Bardzo atrakcyjnie przedstawia się także średnie spalanie, wynoszące według normy WLTP tylko od 4,6 do 5,1 l na 100 km. Dodajmy, że w mieście takie i niższe spalanie tym wozem, to żaden problem, a przecież proponujemy tu pięć samochodów hybrydowych do miasta. W Carsmile w tej chwili oferowana jest odmiana Comfort, której wyposażenie jest bardzo kompletne i zadowoli każdego. Do tego samochód ma dodatkowy pakiet Tech, w skład którego wchodzi m.in.: indukcyjna ładowarka, układ detekcji przeszkód, elektrycznie regulowany odcinek lędźwiowy fotela kierowcy, przednie czujniki parkowania, podgrzewane przednie fotele oraz system dostępu bezkluczykowego.

    Nissan Juke Hybrid

    Trochę musieliśmy się naczekać, aby Nissan rozszerzył ofertę Juka o atrakcyjną odmianę hybrydową. To najmocniejsza wersja w gamie tego crossovera, którego wymiary pretendują go coraz bardziej, do nazwania go pełnoprawnym SUV-em. Na szczęście mimo sporej kabiny i bagażnika, samochód zachował dość kompaktowe wymiary zewnętrzne, co sprawia, że dobrze jeździ się nim i parkuje w zatłoczonych miastach. Juke Hybrid jako jedyna wersja korzysta także z silnika czterocylindrowego (podstawowa odmiana 1.0 to R3), a jego łączna moc układu to spore 143 KM. Tern Juke ma też jako jedyny automatyczną 4-biegową przekładnię (1.0 mają skrzynię manulaną lub dwusprzęgłową). Prędkość maksymalna, jak przystało na hybrydę, nie jest rekordowa – 166 km/h, ale to i tak w zupełności wystarczy. Pochwalić trzeba za to przyspieszenie do jedynej „setki”, wynoszące 10,1 s (wersje 1.0 są tu nieco gorsze). Według producenta taki Juke spala od 5 do 5,1 l benzyny na 100 km.
    Najtańsza w tej chwili hybryda w ofercie Carsmile to wersja N-Connecta, której wyposażenie jest bardziej niż kompletne. Auto posiada bowiem m.in.: automatyczną klimatyzację, e-Pedal, kamerę cofania, wielofunkcyjną kierownicę, 8-calowy ekran dotykowy i wiele innych elementów z zakresu komfortu i bezpieczeństwa.

    Lexus NX

    Na ten model musieliśmy się sporo naczekać, ale było warto, bo druga generacja NX-a robi robotę. To jeden z ładniej zaprojektowanych SUV-ów. Jak przystało na Lexusa, dostępne są tylko… wersje hybrydowe. Wybierać można między dwoma: 350h i 450h+ (hybryda Plug-in). Pierwsza z wymienionych może mieć napęd na przód lub 4x4. W tym drugim przypadku napęd tylnej osi realizowany jest przez dodatkowy silnik elektryczny. Łączna moc układu Lexusa 350h niezależnie od obecności dodatkowego silnika lub jego braku to 244 KM. Wersja FWD przyspiesza do „setki” w 8,7 s, a AWD jest o sekundę szybsza. Niezależnie od odmiany zaś prędkość maksymalna jest taka sama i wynosi 200 km/h. Bardzo atrakcyjnie przedstawia się spalanie Lexusa NX. Wersja z napędem na przednią oś spala średnio tylko 5,6-5,9 l benzyny na 100 km. Odmiana z napędem na cztery koła konsumuje zaś od 5,9 do 6,4 l benzyny. W Carsmile znajdziecie zarówno wersję AWD, jaki 2WD. Obydwa modele są bardzo luksusowo wyposażone. Co ciekawe w tej chwili tańsza i szybciej dostępna jest odmiana 4x4, która bazowo jest droższa od tej z napędem na przednią oś.

    Honda HR-V

    Honda to crossover, czyli samochód, który idealnie nadaje się do jazdy miejskiej. Ciekawostką jest fakt, że silnik spalinowy w tej hybrydzie służy do generowania prądu, który napędza samochód. Podczas jazdy samochód zachowuje się jak zwykła hybryda, która jedzie na prądzie, a jak potrzebuje więcej mocy (lub prądu) aktywuje silnik spalinowy. Podobne rozwiązanie stosowane jest obecnie przez Nissana np. w modelu Qashqai oraz X-Trail. Honda dysponuje czterocylindrowym silnikiem, który łącznie z elektrykiem dyspojuje mocą 131 KM. Według producenta HR-V może rozpędzić się do 170 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje jej 10,6 s. Średnie spalanie według WLTP wynosi 5.4 l benzyny na 100 km.

    Podsumowanie

    Jak widzicie, nie brakuje ciekawych samochodów hybrydowych, które idealnie nadają się do jazdy miejskiej, a przy tym da się nimi także wybrać poza miasto. Co ciekawe twardych hybryd nie jest przesadnie dużo w najmniejszych segmentach rynkowych, ale im wyżej, tym łatwiej o tego typu pojazdy. Nasze Top 5 nie wyczerpuje więc tematu, a jedynie go sygnalizuje. Jeśli Was zainteresował, polecamy naszą stronę Carsmile, na której w wyborze silnika da się wybrać hybrydę, tak by zaznajomić się z dużo większą ofertą na tego typu pojazdy. Tu oczywiście znajdziecie także hybrydy ładowane z gniazdka, ale nie dla każdego są one idealnym rozwiązaniem.
Chcesz poznać naszą aktualną ofertę nowych samochodów?
Dziękujemy za zostawienie swoich danych. Skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie
Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże wybrać Ci najlepszy samochód według Twoich potrzeb.