TEST Hyundai i20 z instalacją LPG

Najpierw w Carsmile wynajmowaliśmy głównie Nissany, przede wszystkim Qashqaia. Później przyszedł czas na Hyundaia. Oczywiście topowym modelem w najmie jest w tej chwili nowy Tucson, ale i inne samochody koreańskiego producenta cieszą się coraz większym wzięciem. Jednym z nich jest najnowszy Hyundai i20 2021, który oferowany jest z instalacją LPG.

Hyundai i20 2021 z LPG

W zasadzie to auto idealne, jeśli szukacie samochodu do jeżdżenia po mieście, który nie będzie drogi w eksploatacji. W wynajmie długoterminowym zwykła wersja i20 kosztuje poniżej tysiąca złotych, z LPG również oscylujemy w okolicach tysiąca netto miesięcznie. Warto dodać, że piszemy tu o pełnym pakiecie ze wszystkimi naszymi opcjami, a to oznacza, że nie płacicie za: serwisy, naprawy (te poza gwarancją), dwa komplety opon wraz z wymianą, ubezpieczenie OC i AC przez cały okres najmu oraz za usługę assistance. Piszemy tu o wynajmie na 36 miesięcy, bez wpłaty własnej. To wszystko oznacza, że pozostaje Wam lać paliwo, co w przypadku tego auta nie musi dużo kosztować. Instalacja LPG sprawia bowiem, że mały Hyundai jest samochodem bardzo oszczędnym i od tej informacji zaczniemy. Sprawdziliśmy ten samochód na naszej trasie testowej, spalił 7,4 l LPG na 100 km. Jest to więc bardzo tania opcja.

 

Ile spala Hyundai i20 z gazem?

 

Hyundai i20 2021 – dobre auto

Koreańczycy zdecydowanie jak kiedyś Japończycy nauczyli się projektować auta europejskie. Wygląd najnowszego Hyundaia segmentu B nie pozostawia złudzeń – ten model ma się podobać u nas w Europie. I rzeczywiście nie można mu odmówić uroku. Do tego pod świetnie zaprojektowanym nadwoziem kryje się bardzo dojrzały miejski model. Sporo miejsca w przedniej części kabiny i całkiem, jak na segment, przyzwoita tylna kanapa, a do tego ponad 350-litrowy bagażnik. Pod względem użytkowym nie można i20 niczego zarzucić. Plastiki wnętrza są lepsze niż w poprzedniku, ale oczywiście trzeba pamiętać, w jakim aucie jesteśmy – w samochodzie o miejskim charakterze raczej rzadko goszczą materiały najwyższych lotów. I20 ma także cyfrowe wskaźniki zegarów, bardzo czytelne i proste w obsłudze. Podobnie złego słowa nie możemy napisać o komputerze pokładowym ze sporym wyświetlaczem, który też bardzo dobrze się spisuje. Ogromnym plusem jest fakt, że producent pozostawił tutaj zwykłe pokrętła np. od głośności. Do tego mamy panel z przyciskami, którymi możemy obsługiwać klimatyzację. To niestety coraz rzadszy przypadek tego typu, bo w większości modeli trzeba przedzierać się przez zagmatwane menu, żeby np. ustawić sobie temperaturę czy też intensywność nawiewów.



Hyundai i20 2021 – jak jeździliście

Silnik i20 ma 84 KM i pięciobiegową przekładnię. O tym, czy „szóstka” jest potrzebna, czy nie można by dyskutować, ale wiadomo, że samochody miejskie rzadko jeżdżą w dalekie trasy. Moc Hyundaia jest wystarczająca do jazdy od świateł do świateł, bo pierwsze przełożenia zestopniowano  tak, że model ten nie ma się czego wstydzić. Oczywiście trzeba przyzwyczaić się do charakterystyki tego silnika, zwłaszcza jak wcześniej jeździliście autem z małym silnikiem turbodoładowanym. Ale dość szybko da się to zrobić. Ba, utrzymując dość wysokie obroty, da się tym autem jeździć w miarę dynamicznie. Ale nie to jest w i20 najfajniejsze. Zdecydowanie tym, co najbardziej przypada do gustu, jest zawieszenie. Komfortowe, a zarazem sprawiające, że tym autem naprawdę można szybciej pokonać zakręt. Do pełni szczęścia brakuje to 150 KM. Dość dobrze wypada też układ kierowniczy, który wreszcie daje jakieś informacje o tym, co dzieje się z przednimi kołami podczas jazdy. Widać, że konstruktorzy skorzystali z doświadczeń rajdowych.

 

Hyundai i20 2021 – podsumowanie

4,8
i20 1.2 Comfort
603 zł/mc

Jeśli szukacie taniego auta do miasta, którym da się też pojechać w trasę i nie zapłacić majątku za przejazd – Hyundai i20 z LPG może być bardzo dobrym pomysłem. Naszym zdaniem warto zdecydować się na pełen pakiet w wynajmie długoterminowym, bo to daje gwarancję kontroli nad kosztami utrzymania. Jest to ważne, bo tego typu modele często wybierane są na pierwsze auto. Naszym zdanie dużo bardziej warto niż kupno auta używanego.

Plusy
  • niskie koszty jazdy
  • świetny wygląda
  • prosta obsługa
Minusy
  • tylko pięciobiegowa skrzynia biegów
  • przeciętne plastiki w kabinie

VW Passat - Galeria z testów

Carsmile Blog
Skontaktuj się z nami
i wybierz nowy samochód!
Dziękujemy za zostawienie swoich danych. Skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie
lub podaj Podaj swoje dane, a poinformujemy Cię o szczegółach oferty samochodów w abonamencie i leasingu.
Wysyłając wypełniony formularz potwierdzasz zainteresowanie kontaktem w sprawie oferty produktowej ze strony Carsmile S.A.
Administratorem danych osobowych jest Carsmile S.A. z siedzibą w Warszawie (00-838) przy ul. Prosta 51 (dalej „Spółka”). Ze Spółką można skontaktować się także telefonicznie pod nr +48 22 113 43 43 W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można skontaktować się: za pośrednictwem e-mail iod@carsmile.pl lub pisemnie pod podanym powyżej adresem Spółki, z dopiskiem „Dane osobowe”. Rozwiń
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.