Najem czy leasing? - Dowiedz się! LIVE dzisiaj o 16:00 - kliknij aby się zapisać!

Samochody z fabrycznym LPG znowu na topie!

Chcielibyśmy napisać, że od początku roku paliwa podrożały o ponad 20 procent, ale boimy się, że w momencie, gdy ten tekst wpadnie na naszego bloga, może to być już nieaktualne. Nie dziwi więc coraz większe zainteresowanie instalacjami LPG. Przedstawiamy, naszym zdaniem, najciekawsze modele z fabrycznym gazem, które można znaleźć na rynku. Mamy je w wynajmie długoterminowym oraz leasingu.

LPG znowu staje się modne, bo ceny paliw szybują w sposób niekontrolowany, a w firmie każda złotówka się liczy. Zasilanie auta gazem ma podstawowy plus – jeździ się nim dużo taniej niż na benzynę czy też olej napędowy. To ważne. Dobrze, że na rynku są producenci, którzy stosują LPG, bo generalnie nie jest to już takie proste i nie wszystkie silniki opłaca się gazować. W przypadku nowych samochodów z LPG mamy też bardzo duży plus – auta te mają gwarancję producenta coś, czego nie ma się w momencie, gdy sami zastosujecie instalacje gazu. Jeśli fabrycznie nowe auto wynajmiecie długoterminowo, odpadają wam do tego wszelkie wydatki z nim związane. Do tego producentom opłaca się sprzedawać auta z LPG, bo to obniża im emisje CO2 na samochód i sprawia, że nie będą musieli płacić tak wysokich kar za przekroczenia. Zapraszamy na mały przewodnik po tym, co jest w tej chwili w ofercie.

 

Dacie 2021 z LPG

Aż trzy modele z instalacjami LPG ma w swojej ofercie rumuński producent: LPG znajdziecie tu najnowszej Dacii Sandero, w Sandero Stepway oraz w Dusterze. We wszystkich tych modelach gaz połączono z tym samym silnikiem – 1.0 TCe o mocy 100 KM. To świetna trzycylindrowa jednostka, która jest wystarczająco mocna nawet do Dustera. Do tego niewiele pali i to nawet wtedy, kiedy skończy Wam się gaz w butli. Dużym plusem jest fakt, że to fabryczna instalacja, mamy więc nie tylko wskazania spalania gazu na wyświetlaczu komputera (niezbyt precyzyjne), ale także bardzo ładnie zabudowany korek wlewu gazu (pod klapką od baki paliwa). Do tego instalacja niepostrzeżenie przełącza się na tańsze paliwo. Dla Sandero producent podaje spalanie LPG od 6,5 l na 100 km (wersja podstawowa) do 6,7 dla podwyższonej odmiany Stepway. Nasze testy w warunkach rzeczywistych wskazują, że realne spalanie jest wyższe o ok. 25 procent w cyklu mieszanym od tego, co deklaruje producent, ale to wciąż mało. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h to od 11,6 do 11,9 s, a prędkość maksymalna waha się od 177 do 183 km/h. To w zupełności wystarczy w tego typu modelu. Rzecz jasna Sandero ma tylko i wyłącznie odmianę z napędem na przednią oś i to właśnie w tym modelu znajdziecie LPG.

 

Duster 2021 z LPG

Fabryczny gaz znajdziecie także w Dusterze i również tutaj łączony jest on z motorem 1.0 TCe o mocy 100 KM. Jeździliśmy takim samochodem i wcale nie jest on zawalidrogą, ba jego osiągi nie odstają zbytnio od zbliżonych aut z motorami o większej pojemności i z kilkoma końmi więcej. W przypadku zasilania gazem takie auto jest nawet o 2 km/h szybsze niż w przypadku jazdy na benzynie – maksymalna prędkość to odpowiednio: 168 i 166 km/h. Jeszcze większe różnice są w przyspieszeniu do 100 km/h. Ta sama Dacia Duster na gazie osiąga „setkę” w 13,8 s, a gdy przełączycie ją na benzynę, czas sprintu wydłuży się do 15,1 s. Spalanie LPG wynosi tutaj od 8,1 do 8,4 l na 100 km, a benzyny 6,3 do 6,5 l/100 km. Dodajmy, że z uwagi na umieszczenie butli w miejscu koła zapasowego Duster z instalacją LPG występuje jedynie z napędem na przednie koła. Ale prawda jest taka, że i tak niewiele jest modeli, które mogą mu dorównać pod względem właściwości jezdnych po opuszczeniu asfaltu, przynajmniej w tym segmencie. Wszystkie wymienione tu modele Dacii z LPG znajdziecie w wynajmie długoterminowym Carsmile.

 

Renault Clio 2021 z LPG

Fabryczną instalację znajdziecie także w Renaulcie Clio. Tu również połączono ją z tym samym silnikiem co w Daciach. O ile w większych modelach był to napęd idealny, to w małym, miejskim Clio sprawia, że na model ten stał się całkiem dynamiczny – na gazie 100 km/h osiąga po 11,8 s a jego prędkość maksymalna to 188 km/h. Dla porównania napiszmy, że to samo Clio na benzynie od 0 do 100 km/h przyspiesza w 12,5 s, a maksymalnie może rozpędzić się tylko do 180 km/h. LPG powoduje więc nie tylko oszczędności w portfelu, ale w tym wypadku poprawia także osiągi. Renault podaje, że spalanie gazu w przypadku Clio wynosi 6,9 do 7,8 l na 100 km. Model ten ma oczywiście mniejszy, bo tylko 39-litrowy zbiornik na benzynę (normalne Clio mają 42 litry), ale 32-litrowy zbiornik gazu niweluje ewentualny problem z zasięgiem. Clio 2021 z instalacją LPG jest dostępne w ofercie Carsmile, a to oznacza, że możecie je mieć w wynajmie długoterminowym, leasingu oraz kredycie.

Carsmile Blog
Skontaktuj się z nami
i wybierz nowy samochód!
Dziękujemy za zostawienie swoich danych. Skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie
lub podaj Podaj swoje dane, a poinformujemy Cię o szczegółach oferty samochodów w abonamencie i leasingu.
Wysyłając wypełniony formularz potwierdzasz zainteresowanie kontaktem w sprawie oferty produktowej ze strony Carsmile S.A.
Administratorem danych osobowych jest Carsmile S.A. z siedzibą w Warszawie (00-838) przy ul. Prosta 51 (dalej „Spółka”). Ze Spółką można skontaktować się także telefonicznie pod nr +48 22 113 43 43 W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można skontaktować się: za pośrednictwem e-mail iod@carsmile.pl lub pisemnie pod podanym powyżej adresem Spółki, z dopiskiem „Dane osobowe”. Rozwiń
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.