Osoba fizyczna
Na firmę
Nasz doradca porówna dla Ciebie wybrane samochody
Możemy porównać dla Ciebie jednocześnie maksymalnie 3 oferty, przejdź do porównania.
Dodaj przynajmniej 2 oferty, które mamy dla Ciebie porównać.
Wpis
Peugeot e2008 GT FL - test
07
mar 2024

Peugeot e2008 w 2023 roku przeszedł niewielki lifting, który odświeżył stylistykę i dodał jej jeszcze więcej dynamicznego wyglądu. Nieznacznie został powiększony akumulator z 50 do 54 kWh. Zasięg wzrósł z 340km do ponad 400km. Do testu trafiła najbogatsza wersja tj. GT i na jej przykładzie sprawdziliśmy jak wiele zmienił lifting i jak bardzo poprawiono zasięg pojazdu.  

Peugeot e2008 - wygląd


 Jak wiele zmian zaszło na zewnątrz pojazdu? To co pierwsze widzimy to przeprojektowane tzw. pazury lwa, które są światłami dziennymi. Po liftingu z jednego zmieniono na trzy. Powiększono grill przedni wraz z nowym logiem i przeprojektowano przednie lampy. W sumie niemałe zmiany dodały przedniej części świeżości i jeszcze bardziej dynamicznego wyglądu.  Z boku lifting ograniczył się tak naprawdę do nowego wzoru felg. Z kolei w tylne części auta zmiany są nieznaczne, zniknął znaczek producenta na modny teraz napis. Tyle lampy dostały nowe wypełnienie poziome linie, względem pionowych wcześniej.


 Jeśli chodzi o wymiary to nic się nie zmieniło Peugeot e-2008 mierzy 430,4 cm długości, 177,0 cm szerokości 155,0 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 260,5 cm.


Peugeot e2008 - kabina

https://carsmile.pl/oferta/peugeot/e-2008/crossover-leasing-wynajem-dlugoterminowy


Lifting nie objął wnętrza auta, dalej jest to samo futurystyczne wnętrze. Od zajęcia miejsca za kierownica mamy wrażenie jedności z autem. 
 Deska otacza kierowcę, siedzimy nisko przed oczami mała kierownica, za nią ukazuje się i-Cockpit, czyli wirtualny kokpit.

Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości i zostały porządnie zmontowane. Narzekać można tak naprawdę na użycie piano black na konsoli środkowej. Rysuje się od samego patrzenia.  Zmianą nie uległ tez interfejs inforozrywki.

Ilość miejsca w środku jest wystarczająca. Przednie fotele choć ciasne i twarde okazują się wygodne. Dodatkowo w tej wersji wyposażenia fotele są bardziej rozbudowane i posiadają lepsze trzymanie na boki. Tylna kanapa jest umieszczona dość nisko, co daje nam więcej miejsca na głowę, ale odbija się to na siedzeniu w dość niewygodnej pozycji z kolanami w górze. Miejsca na stopy nie brakuje, ale zdecydowanie najlepiej odnajdą się tu dwie osoby, trzecia tylko opcjonalnie, na krótszych odcinkach.

Z tyłu brak nawiewów, ale są przynajmniej dwa złącza USB do ładowania. Ponadto w oparciach foteli są dwie siatki na drobiazgi.

Pojemność bagażnika wynosi 434 litry, a maksymalnie można ją powiększyć do 1467 l. Bagażnik jest ustawny, posiada podwójna podłogę z wygodnymi uchwytami umieszczonymi po bokach bagażnika do trzymania. Pod podłoga bagażnika niewielki schowek na przewody czy gaśnice.  Całość wykończona nieźle, ale głownie z twardych plastików.

https://carsmile.pl/oferta/tesla/model-3-fl/sedan-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Peugeot e2008 -  napęd i jazda



 Po liftingu pod maską Peugeota e-2008 znajdziemy 156-konny silnik elektryczny, a napęd jest przekazywany na przednia oś. Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s, prędkość maksymalna: 150 km/h.
Dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 260 Nm dostępnemu praktycznie od zera, zawsze mamy dostęp do 100 procent możliwości. Auto reaguje natychmiast, ale bez gwałtownego wciskania. Robi to liniowo. Bardzo przyjemnie jest to rozwiązane, bo nie działają na nas zbyt duże przeciążenia. Takie rozwiązanie zachęca do częstszego korzystania z osiągów.



Pod względem prowadzenia lifting też nic nie zmienił. Auto jest twarde, lekkie w prowadzeniu a układ kierowniczy bezpośredni.  Wszystko to powoduje spójność silnika z zawieszeniem. Auto jest posłuszne na polecenia przekazywane przez kierowcę i jedzie tam, gdzie chcemy. W skrajnych przypadkach ESP delikatnie przyhamowuje zapędy kierowcy i przywraca auto na właściwy tor. Zawieszenie jest głośne i na poprzecznych nierównościach bywa nerwowe.

https://carsmile.pl/oferta/peugeot/e-208/hatchback-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Hamulce są skuteczne, ale jak w każdym elektryku w końcowej fazie mają tendencję do mocniejszego hamowania. Do tego ma się wrażenie takiej gumowatej pracy. Wymaga to przyzwyczajenia, szczególnie przesiadając się z konwencjonalnego auta.



Peugeot e2008 - ładowanie




Maksymalna moc ładowania wynosi 100 kW co pozwala naładować od 0 do 80 procent w około 35min. Ładując z mocą 11kW od 0 do 100 procent potrzebujemy około 6 godzin, wykorzystując standardowe gniazdko o mocy 1.8 kW musimy się uzbroić w cierpliwość pełne naładowanie zajmie około 30godzin.



Peugeot e2008 – zasięg i spalanie


 Producent podaje średni zasięg na poziomie 406 km, a w cyklu miejskim nawet do 568 km. Wartości w warunkach testowych tj. Zima nierealne do osiągniecia. Po mieście jeżdżąc normalnie z ogrzewaniem w trybie normal osiągnęliśmy zasięg 250km.  Pozbywając się komfortu i ciepła w trybie eco uzyskaliśmy dodatkowe 30km.

Dane fabryczne podają zużycie energii w cyklu średnim wg WLTP 15,3 kW, a Zużycie energii w cyklu miejskim wg WLTP 10.9 kW.

W mieście ocieramy się o 14-16 kWh/100 km, na bocznych drogach osiągamy podobne wartości. Autostrada to spalanie na poziomie 23 kWh/100 km Tak jak przed liftingiem tak i tu spory wpływ na zużycie energii ma korzystanie z trybów jazdy.

Peugeot e2008 – koszt zakupu


 Peugeot e-2008 54 kWh startuje od kwoty 191 550 zł tys. Za testową wersję GT 207 900 zł. W topowej odmianie dostajemy w standardzie lampy full Led, kamer 360stopni, Peugeot i-Cockpit® 3D z 10-calowym cyfrowym wyświetlaczem, bez kluczykowy dostęp do auta, ładowarkę indukcyjna.
Niestety dopłacić trzeba do Trójfazowej ładowarki pokładowej 11 kW i pompy ciepła.
Peugeot e-2008 jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów, akumulator trakcyjny podlega dodatkowo 8-letniej gwarancji z limitem 160 000 km.

Peugeot e2008 - podsumowanie  


Peugeot e2008 po liftingu tylko zyskał, stał się świeższy z wyglądu, bardziej wydajny i pozwala dalej zajechać. Niestety aura zimowa nie pozwoliła osiągnąć 400km zasięgu, co obnaża niestety największą wadę aut elektrycznych. Wyczulenie na warunki pogodowe. Nie zmienia to faktu, że e2008 to bardzo udany model. Jego wygląd i wykończenie aspirują do aut premium.

Plusy

  1. Niskie zużycie prądu
    2. Niebanalna stylistyka
    3.  Komunikatywny układ kierowniczy
    4. Dynamika silnika elektrycznego

    Minusy

    1. Widoczność do tyłu i na boki
    2. Cena
    3. Twarde zawieszenie
    4. Zacinające się multimedia

Chcesz poznać naszą aktualną ofertę nowych samochodów?
Dziękujemy za zostawienie swoich danych. Skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie
Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże wybrać Ci najlepszy samochód według Twoich potrzeb.