Osoba fizyczna
Na firmę
Nasz doradca porówna dla Ciebie wybrane samochody
Możemy porównać dla Ciebie jednocześnie maksymalnie 3 oferty, przejdź do porównania.
Dodaj przynajmniej 2 oferty, które mamy dla Ciebie porównać.
Wpis
Opel Astra Sports Tourer 1.2T/130 KM – test
09
maj 2024

Najnowsza generacja Opla Astry w wersji kombi powoli zaczyna pojawiać się na naszych drogach. Astra Sports Tourer mimo sportu w nazwie jest klasycznym kombi, które może idealnie sprawdzić się jako auto firmowe. W naszym teście mieliśmy okazję przetestować wersję z silnikiem 1.2 Pure Tech o mocy 130 KM.

Kiedyś Opel Astra kombi był naturalnym wyborem na auto firmowe. Astr nazywanych przed laty Caravan od groma użytkowano we wszelkiego rodzaju flotach większych i mniejszych. Dzisiaj niemal rok po debiucie odmiany z nadwoziem kombi, pojedyncze sztuki najnowszego kompaktowego Opla zaczynają pojawiać się na drogach, ale jest ich relatywne mało. Początkowo problemem mogła być dostępność tych aut, ale dzisiaj raczej przychodzi nam na myśl cena (dość wysoka), oraz fakt, że Stellantis, do którego Opel należy, polikwidował wiele polskich salonów sprzedaży. Dzisiaj zakup Astry z nadwoziem kombi nie jest problemem, a jej dość wysoką ceną można zniwelować poprzez finansowanie np. w Carsmile:
https://carsmile.pl/oferta/opel/astra/kombi-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Opel Astra Sports Tourer – nadwozie

Pow wieloma względami wersja kombi, która powstała z nieco wydłużonym względem hatchbacka rozstawie osi, wygląd od swojej tańszej wersji lepiej. Na pierwszy rzut oka widać, że to nowoczesny Opel i to mimo tego, że kilka elementów nadwozia jest tu taka sama jak w bliźniaczym Peugeocie 308. Jeśli jednak o tym nie wiecie, to na pewno tego nie zauważycie. To oczywiście duży plus Astry. Minusem jest w zasadzie tylko fakt, że do tego samochodu trzeba dość nisko wsiadać i to nawet gdy porówna się go z segmentową konkurencją (np. ze Skodą Octavią), a nie z jakimś modnym SUV-em, czy też crossoverem.

Co ciekaw mimo tego, że Astra kombi nie wygląda na duży samochód, w jej bagażniku wygospodarowano bardzo dużo przestrzeni. Co prawda kompaktów kombi jest coraz mniej na rynku, ale z pojemnością 597-1634 l (wersja nie plug-in) to czołówka. Do tego kufer ma regularne kształty, a próg załadunku jest nisko. Jeśli więc nie jesteście orędownikami SUV-ów, ale szukacie dużego auta firmowego, Astra kombi może być niezłym pomysłem.

Opel Astra Sports Tourer – wnętrze

Kabina Opla Astry w wersji kombi nie różni się znacząco od tego co możecie zobaczyć w hatchbacku. Kilka dodatkowych milimetrów rozstawu osi dało nam co prawda nieco więcej miejsca na nogi (zwłaszcza gdy porówna się to z bliźniaczym Peugeotem 308), ale z całą pewnością nie jest to najobszerniejsze auto w segmencie.
Na pochwałę wersji GS zasługuje za to wykończenie kabiny, które zdecydowanie przypadło nam do gustu. Miejscami tylko niektóre plastiki mogłyby być lepsze, ale całość robi świetne i przede wszystkim nowoczesne wrażenie.

https://carsmile.pl/oferta/opel/astra/hatchback-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Mimo dużego zastosowania elektroniki w sterowaniu podstawowymi funkcjami pojazdu, Opel na szczęście w Astrze nie przesadził i nie jest ona samochodem skomplikowanym. Kilka fizycznych przycisków to zdecydowanie dobry pomysł, nawet jeśli nie wszystkie funkcje nawiewów da się nimi sterować. Bardzo przejrzyste są także elektroniczne zegary auta, chociaż działanie bluetootha mogłoby być lepsze.

O ile z tyłu rosłym osobom może być nieco przyciasnawo, o tyle przednie fotele to klasa sama dla siebie i każdy jest tu w stanie znaleźć odpowiednią pozycję dla siebie.

Opel Astra Sports Tourer – jazda

Nie ma właściwie różnicy w jeździe między kombi a hatchbackiem, poza tym, że trzeba pamiętać, że Sports Tourer jest nieco dłuższy. Testowa Astra miała pod maską silnik 1.2 Pure Tech o mocy 130 KM, który połączono z ośmiobiegowym klasycznym automatem. To bardzo udany mariaż, bo skrzynia świetnie radzi sobie ze zmianami biegów, zarówno w górę jak i w dół i ochoczo reaguje na dodanie gazu. Osiągi auta należy uznać za wystarczające – producent podaje, że sprint do setki zajmuje Astrze 9,9 s. Dodajmy, że brzmienie trzycilndrowca jest całkiem przyjemne, przy wyższych obrotach. Spalanie z trasy (głównie autostrada) to nieco ponad 7 l na 100 km, co przy trzech osobach i bagażach uznać należy za bardzo dobry rezultat.

W samych superlatywach wypowiadamy się także o zawieszeniu, które mimo tego, że całkiem sztywne, bardzo dobrze radzi sobie z wybieraniem nierówności.

Opel Astra Sports Tourer – podsumowanie

Testowana przez nas Astra wyceniona zaostała na około 150 tys. zł, co jest już całkiem sporą sumą. Naszym zdaniem to największy minus tego bardzo udanego kombi klasy kompaktowej.

https://carsmile.pl/oferta/opel/mokka-e/crossover-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Chcesz poznać naszą aktualną ofertę nowych samochodów?
Dziękujemy za zostawienie swoich danych. Skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie
Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże wybrać Ci najlepszy samochód według Twoich potrzeb.