Osoba fizyczna
Na firmę
Nasz doradca porówna dla Ciebie wybrane samochody
Możemy porównać dla Ciebie jednocześnie maksymalnie 3 oferty, przejdź do porównania.
Dodaj przynajmniej 2 oferty, które mamy dla Ciebie porównać.
Wpis
Opel Astra Electric - test
26
kwi 2024

Do tej pory Opel Astra była oferowana z trzema rodzajami napędu – benzynowym, wysokoprężnym oraz hybrydowym typu plug-in. Do gamy dołączyła właśnie wersja elektryczna. Napęd i podzespoły bliźniacze do tych montowanych w Peugeocie 308e czy Citroen eC4. Czy wybór elektrycznej wersji ma sens? Zapraszam do testu Opel Astra Electric Ultimate.

Opel Astra Electric – wygląd



 Z zewnątrz wersja elektryczna niczym się nie rożni od zwykłych wersji, jedynie felgi mają kształt aerodynamiczny. Dostajemy atrakcyjnie wyglądające auto, dynamicznie narysowane z krótkimi zwisami z przodu i z tyłu. Z przodu wyróżnia się grill pomalowany na czarno nazwany przez producenta Vizor. Element wyróżniający najnowsze modele marki Opel. Lampy przednie tworzą jedna spójna całość z grillem.  Astra w przeciwieństwie do innych modeli elektrycznych konkurencji, zachowała z przodu wloty powietrza. Tym bardziej trudniej rozpoznać z jaka wersja mamy kontakt. Linia boczna z dolnym podcięciem i dość małymi oknami potęguje wrażenie dynamicznego wygładu. Linia dachu opadająca w tylnej części przechodzi płynnie w spojler klapy. Tyle lampy Led mocno wcinają się klapę. Optycznie poszerzają auto. Na Środku klapy duże logo producenta i modny napis modelowy rozciągnięty przez prawie całą klapę. W rogu klapy niewielka literka e informująca, z jaką wersja mamy do czynienia. Zderzak tylni kontynuuje linie nadana przez przód. W boki zderzaka wmontowano światła odblaskowe a dół zderzak zdobi czarna listwa.  Podsumowując wygląd to mocny punkt Astry. Zestawienie niebieskiego koloru z czarnym dachem dodaje kropki nad i.

Astra elektryczna ma identyczne wymiary jak jej spalinowa odmiana.

https://carsmile.pl/oferta/opel/astra/kombi-leasing-wynajem-dlugoterminowy

4374 mm długości, 1860 mm szerokości oraz 1442 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 4374 mm.

Opel Astra Electric – wnętrze

Środek Astry jest minimalistyczny wręcz ascetyczny. Producent nazywa go Detoksem. Uproszczenie wnętrza dla wygody podróżowania. Główny element wyróżniający to Cyfrowa deska rozdzielcza Pure Panel z 10” ekranem dotykowym i 10” wyświetlaczem. Graficznie nie można się przyczepić. Jest czytelnie i prosto. To co zawsze Opel proponował swoim użytkownikom, zostało zachowane. Niestety sam system nie daje zapomnieć z jaki koncern jest kooperatorem. System Stellantis działa rożnie, raz lepiej raz gorzej. Android auto nie zawsze się łączy a nawet system nie jest w stanie wykryć urządzenia. Dwa razy cały system zgasł i chwile trwało aż się zrestartował. Na plus pozostawiono fizyczne przyciski poniżej ekranu inforozrywki. Szybko bez przeklikiwania się w systemie włączymy ogrzewanie siedzeń czy skróty do obsługi nawiewu.  Niestety we wnętrzu Astry jest bardzo dużo piano black. Ramka ekranów czy tunel środowy wykończony tym materiał non stop zbiera kurz i odciski palców. Ciężko utrzymać w czystości. Jedyne rozwiązanie to nakleić folie ochronna.

https://carsmile.pl/oferta/opel/astra/hatchback-leasing-wynajem-dlugoterminowy

 Pozycja za kierownica to kolejny plus Astry, siedzimy nisko z wyprostowanymi nogami, a sama kierownica ma bardzo duży zakres regulacji wzdłużnej jak i wysokości. Fotele AGR elektryczne, bardzo wygodne i dobrze podpierające na boki w zakrętach. Na plus wysuwana poduszka pod uda. Tapicerka wewnętrzna cześć siedziska i oparcia wykonana z zamszu nie pozwala ciału na ślizganie się podczas pokonywania zakrętów. Boki wykończono ekologiczna skora. Całość wnętrza prezentuje się naprawdę sportowo z nuta elegancji. Materiały ekologiczne dobrej jakości porządnie zmontowane. Z tyłu wystarczająca ilość miejsca dla dwóch osób. Mimo braku napędu 4x4 tunel środkowy jest bardzo rozbudowany. Konkurencja w tej kwestii dużo lepiej ukształtowała tylny przedział. Na plus nawiewy jedno gniazdo USB starego typu, gazetniki w oparciach i niewielkie wnęki w boczkach drzwi. Boczki drzwi wykonano z twardych materiałów jedynie środkowa część obito tkanina. Podłokietniki na łokieć wystarczająco miękkie nie męczą w długiej podroży.  Wato pochwalić Astrę za duża ilość różnych schowków. W przedniej konsoli ukryto pod nawiewami niewielki wykończony materiałem schowek na portfel. Konsola środkowa to jedna wielka skrytka. W przedniej części ukryto ładowarkę indukcyjna, gniazdo 12v i dwa gniazda USB nowego typu. A przed ładowarka niewielka pólka na drobne rzeczy. Pomiędzy fotelami umieszczono wybierak zmiany biegów i dwa ukryte pod roleta miejsca na kubek. Podłokietnik to zarazem schowek z nietypowym otwieraniem na bok poprzez podzielenie go na dwie części.

Bagażnik Astry Electric ma standardową pojemność 352 litrów, podczas gdy w spalinowej wersji jest to 422 litry. Pojemność bagażnika ogranicza bateria. Pod podłoga znajdziemy niewielki schowek na przewody. Z udogodnień jedynie dwa haczyki. Wykończenie bagażnika na bardzo dobry poziomie. Wnętrze Astry koresponduje z trym co widzimy na zewnątrz.

 

Opel Astra Electric – napęd



 Opel Astra dysponuje napędem eklektycznym o mocy 156KM i momencie obrotowym 270 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 170 km/h. Same osiągi nie są oszołamiające, auto raczej dostojnie nabiera prędkości, ale nie meczy się przy tym. Nie mamy tu efektu nagłego wciskania w fotel i uderzenia głowa w zagłówek. Tutaj wszystko dzieje się dostojnie. Co nie oznacza, że wolno. Jest to liniowa charakterystyka układu napędowego. Astra bez problemu odnajduje się na drogach ekspresowych czy też autostradzie. Na plus wyciszenie auta. Jednym słowem wygoda i płynność. 

 

https://carsmile.pl/oferta/opel/mokka-e/crossover-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Opel Astra Electric – prowadzenie



Mimo zwiększonej wagi, Astra elektryczna dobrze tuszuje swoja nadwagę. Układ kierowniczy daje sporo informacji co się dziej z przednimi kołami a przy okazji bardzo dobrze się manewruje w mieście. Zaskakuje zwinnością i lekkością jak na auto elektryczne. Przy mokrej nawierzchni jak każdy elektryk walczy o trakcje, ale na zakrętach jednak nie mamy efektu podsterowności. Auto posłusznie podażą za nadanym kierunkiem. Astra bardzo neutralnie pokonuje zakręty przy przesadzeniu ESP uspokoi zapędy kierowcy. Hamulce jak w każdym elektryku w pierwszej fazie nieco gumowe i mocniejsze na koniec. Rekuperacja tylko jedna tryb B i nic więcej.

 

Opel Astra Electric – spalanie

Auto dysponuje baterią o pojemności 51 kWh netto. Producent podaje zużycie energii 16,2-14,4 kWh/100 km, a zasięg na jednym ładowaniu 429km.

 Auto do testu odebraliśmy w zimę, temperatury oscylowały w okolicach –5 - +3. Jak dobrze wiemy taka temperatura to najgorsze co może być. Używanie ogrzewania mocno podnosi zużycie prądu. W mieście bez ogrzewania okoli 14kwh jest jak najbardziej możliwe do uzyskania z ogrzewaniem podchodzimy do 18kwh. Boczne drogi 16kwh, ekspresowe w zimę dochodzimy do 20kwh, a autostrada do 25kwh. Średnie z testu wyszło 18.2kwh co jest i tak bardzo dobrym wynikiem jak na warunki. Zasięg jaki uzyskaliśmy to 260km. Trochę poniżej deklarowanego przez producenta.

Posiadając domową stację ładowania 11 kW naładujemy akumulatory do 100 procent w około 5.5 godziny. Doładowanie akumulatorów do 80% pojemności po podłączeniu do szybkiej ładowarki 100 kW trwa zaledwie około 30 minut

Opel udziela 8letniej gwarancji na akumulatory



Opel Astra Electric – ceny



 Astra Electric dostępna jest obecnie w jedynej wersji GS za 197 500 zł. Konkurencja jest tańsza i Astra nie będzie częstym widokiem na ulicy, Na plus warto zaznaczyć kompletne wyposażenie. Testowa wersja Ultimate dostępna była na początku przez chwile. Obecnie nie jest już oferowana.

 

Opel Astra Electric – podsumowanie



Opel Astra Electric to udane auto, ale cena i realny zasięg wynoszący około 260km skazują to auto na porażkę. Tym bardziej, że w ofercie mamy do wyboru oszczędna wersje spalinowa kosztująca prawie połowę wersji elektrycznej czy też jeszcze oszczędniejsze wersje diesla. Auto na tak, wersja na nie.



Zalety

1. Prowadzenie

  1. Wyciszenie
    3. Układ napędowy
    4. Wygląd

Wady
1. Niski zasięg, zależny od warunków
2. Słaba widoczność do tylu

  1. Cena
Chcesz poznać naszą aktualną ofertę nowych samochodów?
Dziękujemy za zostawienie swoich danych. Skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie
Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże wybrać Ci najlepszy samochód według Twoich potrzeb.