Ulubione auto taksówkarzy swój rynkowy debiut miało 25 lat temu. Dzisiaj Toyota prezentuje piątą odsłonę swojego bestsellera. Jak podkreśla firma jest to 60. z modeli w portfolio firmy, oferowanych na świecie, który jest zelektryfikowany.
Mocy nie zabraknie
W nowym Priusie do napędu wykorzystano jednostkę benzynową o pojemności dwóch litrów, która wraz z układem hybrydowym osiąga niebagatelną moc 223 KM. Tam mocny i dynamiczny Prius nie był jeszcze nigdy. Mowa tu co prawda o wersji Plug-in, ale jak zapowiada Toyota, tylko taka będzie dostępna w sprzedaży w krajach Unii Europejskiej. W porównaniu z dotychczasową wersją Plug-in o mocy 122 KM, to wzrost o 80 procent!
Jak wygląda nowy Prius widać na zdjęciach, co ciekawe zupełnie nowe podejście do stylizacji znajdziecie także w kabinie. Postawiono tam na nowoczesny minimalizm i co cieszy także na odrobinę sportu. To ostatnie to przede wszystkim niższa pozycja za kierownicą. Ale to nie wszystko bo producent obniżył też środek ciężkości – Prius który daje radość z jazdy, a nie tylko z niskiego spalania w mieście – tak wygląda nowy pomysł na ten model.
Wzrósł także zasięg w trybie EV – Toyota podaje, że aż o 50 procent. To duża zasługa nowej baterii litowo-jonowej o pojemności 13.6 kWh. Jej ogniwa mają wyższą gęstość energii, dzięki czemu pomimo większej pojemności akumulator jest na tyle kompaktowy, że mieści się pod tylnym siedzeniem. Opcjonalnie zasięg elektryczny można zwiększyć także, wybierając panel fotowoltaiczny na dachu Toyoty.
Większy od poprzedniczki
Ikoniczna sylwetka klina, która począwszy od drugiej generacji modelu jednoznacznie kojarzy się z Priusem, jest teraz bardziej sportowa i nowoczesna. W projektowaniu nadwozia najistotniejsze było uzyskanie naturalnego, niezakłóconego przepływu powietrza, dlatego postawiono na prosty, czysty design. Auto jest o 50 mm niższe i ma o 50 mm większy rozstaw osi. Jednocześnie nadwozie zostało skrócone o 46 mm i poszerzone o 22 mm, a szczyt dachu został przesunięty do tyłu. Dynamiczny charakter podkreślają duże, 19-calowe koła oraz nowy projekt przednich świateł o zdecydowanym wyrazie. Stylistyka tyłu jest zaakcentowana przez trójwymiarowy pas świetlny, skupiający uwagę na logo PRIUS.