Nasz doradca porówna dla Ciebie wybrane samochody
Możemy porównać dla Ciebie jednocześnie maksymalnie 3 oferty, przejdź do porównania.
Dodaj przynajmniej 2 oferty, które mamy dla Ciebie porównać.
Wpis
Najszybsze samochody klasy średniej
05
paź 2021

Klasa średnia to wciąż pierwszy wybór dla wielu kierowców. Np. dla tych, którzy potrzebują samochodu przestronnego, ale nie chcą siedzieć wysoko i cenią takie własności jezdne, których nie może im zapewnić w zasadzie żaden SUV. I to właśnie z myślą o takich... tradycjonalistach powstało to zestawienie – oto najszybsze samochody segmentu D dostępne w Carsmile

Wymieranie w klasie średniej zaczęło się już jakiś czas temu. No bo tak – SUV-y są na topie, i to właśnie często kosztem modeli klasy średniej klienci wybierają samochody ze zwiększonym prześwitem. I o ile obiektywnie da się ten trend łatwo wytłumaczyć – np. do SUV-a czy crossovera łatwiej się dostać, wiele osób lubi też siedzieć za kierownicą wysoko jak na mostku kapitańskim, o tyle wciąż jest jeszcze wystarczająco duża grupa kierowców, którzy ponad takie zalety cenią dobre prowadzenie i lepsze wyczucie, jakie w zakręcie daje pojazd o niższym środku ciężkości. Jasne, znajdzie się na rynku kilka SUV-ów, które potrafią dawać radość z jazdy (i to nawet w zakrętach!), ale przeważnie są to wersje supermocne i dość drogie w zakupie.

No właśnie, ceny. Za wyborem tradycyjnego samochodu klasy średniej często przemawiają też koszty, bo zdarza się tak, że model segmentu D będzie większy i wygodniejszy od SUV-a kosztującego podobne pieniądze. Tym razem przyjrzymy się więc pięciu najszybszym przedstawicielom segmentu D z oferty Carsmile. Będzie rasowo i ciekawie. I chwilami też raczej nietanio.

BMW 320d xDrive

5,0
318i aut
1 739 zł/mies.

Na ostatnie miejsce w naszym topie złapał się samochód, który co prawda jeździ bardzo dobrze, ale w wersji z dieslem pod maską trudno uznać go za wybitnie sportowy - BMW 320d XDrive. Niemniej jednak, niecałe 7 s do „setki” przy w sumie niezbyt wysokiej mocy (190 KM) to wynik, który z pewnością zasługuje na uwagę. Dobrą trakcję zapewnia układ 4x4, a wysoki moment obrotowy generują dwie turbosprężarki. Coś dla tych, którzy dużo jeżdżą w trasie i lubią często korzystać z lewego pasa. Alternatywą dla „trójki” może być Audi A4 40 TDI quattro (204 KM), które zapewnia niemal identyczne osiągi, ale nieco mniej satysfakcji daje w trakcie jazdy po zakrętach.

Jaguar XE P300 AWD

Tu wkraczamy już w rejony samochodów naprawdę szybkich – brytyjski sedan osiąga pierwsze 100 km/h już po 5,5 s. Pod maską XE-fa pracuje dwulitrowy silnik, który dzięki solidnemu doładowaniu osiąga 300 KM i 400 Nm. Za przeniesienie napędu na asfalt odpowiada seryjny w tej wersji napęd na obie osie, do tego mamy znakomitą skrzynię ZF 8HP, notabene przekładnia tego samego typu „siedzi” też w opisywanym wyżej BMW serii 3.

Kia Stinger 3.3T AWD

Gdybyśmy robili to zestawienie w 2017 r., Stinger wypadłby lepiej. Wszystko przez normy czystości spalin, bo wtedy wersja 3.3 V6 AWD rozpędzała się do 100 km/h w 4,9 s, jednak od 2018 r. czas ten jest – niestety – gorszy o 0,5 s, co daje nam finalnie 5,4 s. Wynik nadal niezły, ale już nie tak imponujący, prawda? Dobra wiadomość – Stinger to najszybsze auto, jeśli chodzi o prędkość maksymalną – 270 km/h to wynik nieosiągalny dla żadnego z rywali. Gwoli sprawiedliwości musimy też jeszcze przyznać, że jeśli chodzi o wymiary zewnętrzne, to Stinger plasuje się gdzieś pośrodku między klasami średnią i wyższą, jednak cenowo bliżej mu do aut z tego zestawienia. Zatem jest tu.

Peugeot 508 PSE

Hybrydowa wersja „508-ki” to najszybszy model w gamie. I najmocniejszy, bo łączna moc systemowa wynosi aż 360 KM, co przekłada się na rewelacyjny czas sprintu od 0 do 100 km/h na poziomie 5,2 s. PSE występuje zarówno w wersji sedan, jak i kombi i z pewnością przekona do siebie tych, którzy ponad praktyczność cenią sobie niepowtarzalny francuski styl. Taki z... pazurem.

Volvo S60 T8 Polestar AWD

4,5
S60 T8 AWD Plug-In Hybrid Polestar Engineered aut
4 958 zł/mies.

Szwedzki ekspres na pierwszym miejscu. Jako jedyny z tego grona łamie barierę 5 sekund, i to pomimo mocy mniejszej niż np. w przypadku Peugeota. Wersja S60 T8 to hybryda, która oprócz mocy generowanej przez dwulitrowy silnik benzynowy wspomagany turbo i kompresorem dysponuje też energią silnika elektrycznego, a łączna moc systemowa to 318 KM.

Chcesz poznać naszą aktualną ofertę nowych samochodów?
Dziękujemy za zostawienie swoich danych. Skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie
Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże wybrać Ci najlepszy samochód według Twoich potrzeb.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.