Samochody dostawcze – ranking najpopularniejszych i najlepszych dostawczaków
Samochody dostawcze do 3,5 tony cieszą się dużą popularnością, która wynika przede wszystkim z ich praktyczności, szerokiej funkcjonalności oraz niewielkich gabarytów. Pojazdy te mogą być parkowane w niemal każdym miejscu – również na parkingach podziemnych – gwarantują ładowność, która w zupełności wystarcza większości firmom działającym w wielu sektorach gospodarczych, a także generują niskie koszty eksploatacyjne przy zachowaniu dużej dynamiki jazdy. Jakie są najlepsze samochody dostawcze na naszym rynku? Poniżej prezentujemy nasz ranking sprzedaży samochodów dostawczych.
Renault Trafic
Pod koniec zeszłego roku do gamy produkcyjnej dostawczych Renault trafiło zmodernizowane Renault Trafic. Model dostępny jest od 2014 roku i cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem klientów. Trafic to średnia półka wielkościowa, wśród aut dostawczych francuskiego producenta. Pojazd może mieć nadwozie typowo dostawcze, kombi lub osobowe. Dostępne są dwie długości nadwozia oraz dach standardowy i podwyższony – co daje łącznie cztery kombinacje. Pojemność przestrzeni ładunkowej auta waha się od 5,8 do 8,9 metrów sześciennych. Model napędzany jest dwulitrowym dieslem do czterech wariantach mocy – od 110 do 170 KM. Wszystkie auta mają sześciobiegowe przekładnie manualne, a w opcji, w wersjach 150- i 170-konnej dostępny jest także dwusprzęgłowy automat DCT. Zużycie paliwa według WLTP w zależności od odmiany waha się od 6,7-10,4 l na 100 km.
Ford Transit Van
Ten model reprezentuje segment największych aut dostawczych do 3,5 tony (chociaż ma też wersję klasyfikowane jako ciężarowe). Transit Furgon może mieć nawet 15,1 m sześc. (14,1 m sześc. według VDA) pojemności przestrzeni ładunkowej, maksymalnie 2250 kg, a także 4256 mm długości przestrzeni ładunkowej. Furgon nazywany przez Forda Vanem może mieć dwie długości zabudowy i trzy wysokości. Najmniejsza wersja ma pakę o pojemności 9,5 metrów sześc. Auto napędzane jest dwulitrowym dieslem o mocach: 105, 130, 170 lub 185 KM. Standardowo Ford Transit ma manualną sześciobiegową przekładnię, ale można też zamówić sześciobiegowy automat (do wersji 130-, 170- oraz 185-konnych). Spalanie według WLTP, w zależności od wersji waha się od 7,7 do 9,2 l ON na 100 km.
Peugeot Boxer
Największy z aut dostawczych Peugeota ma kilka wersji wielkości. Do wyboru macie cztery długości i trzy wysokości dachu. Pojemność przestrzeni bagażowej furgonu, w zależności od wyboru wielkości modelu, waha się od 8 do 17 m sześc. Największe z wersji mogą mieć także powiększona do 4 ton DMC (wtedy oczywiście są już samochodami ciężarowymi, ze wszystkimi tego konsekwencjami). Peugeot Boxer napędzany jest dieslem 2.2 produkcji francuskiej. Motor ten dostępny jest w następujących wersjach mocy: 120, 140 oraz 165 KM. Nowością w gamie jest odmiana elektryczna, której silnik ma moc 120 KM i w zależności od zastosowanych akumulatorów może pokonać według WLTP od 200 do 340 km.