Dowiedz się, które marki są szczytem luksusu i czy każdy może w prosty sposób kupić samochód z tego segmentu!
Na rynku działa co prawda wielu producentów aspirujących do segmentu premium, ale marek stricte luksusowych nie mamy znowu aż tak wiele. No bo tak: większość osób myśląc „luksus”, bez wahania powie „Bentley”, „Rolls-Royce” czy „Maybach”, jednak są też tacy producenci, którzy np. mają w ofercie głównie samochody sportowe, ale przy okazji dość powszechnie zalicza się ich do producentów aut luksusowych (np. Aston Martin, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Maserati, Porsche). Choćby dlatego, że obok rasowych sportowych coupe i roadsterów mają w swojej ofercie również SUV-y (m.in. Lamborghini, Ferrari, Maserati, Porsche) i... limuzyny (m.in. Maserati, Porsche).
https://carsmile.pl/oferta/mercedes-benz/klasa-gls/suv-leasing-wynajem-dlugoterminowy
Gdzieś na skraju definicji słowa luksus balansują bardziej popularne marki pokroju Audi, BMW, Lexusa i Mercedesa. Ci producenci mają bowiem w swej ofercie zarówno zwykłe auta dla ludu (tyle że zawsze dość drogie i często, choć nie zawsze, lepiej wykonane niż tańsza konkurencja), jak i absolutnie topowe SUV-y oraz limuzyny (np. Mercedes klasy S, BMW serii 7 i X7, Audi A8, Lexus LS), których nie możemy nie zaliczyć do miana aut luksusowych.
No i na końcu wypada wymienić też marki popularne, które ogólnie się w luksusowych modelach nie specjalizują, ale i tak mają w swej ofercie jeden-dwa takie auta (np. Volvo XC90 i EX90 czy niedostępna u nas Toyota Century).
A czym charakteryzują się luksusowe marki samochodów? Jedna cecha wspólna dla wszystkich aut definiowanych jako luksusowe to... cena. Rzadko kiedy da się w salonie kupić prawdziwie luksusowy samochód za mniej niż 250-300 tys. zł, natomiast w przypadku topowych modeli topowych marek ceny potrafią iść w grube miliony. I to jest raczej reguła niż wyjątek.
Kolejna kwestia – prestiż. Przynajmniej części kupujących auta luksusowe zależy na tym, by móc się pokazać w samochodzie uważanym za luksusowy. Inne typowe cechy aut luksusowych: najnowocześniejsze technologie, świetne wykonanie, najlepsze materiały, idealnie wyciszenie, maksymalnie wysoki komfort jazdy, obecność na pokładzie jak największej liczby nowoczesnych systemów i gadżetów. Nadwozia? Auto luksusowe zazwyczaj jest sedanem, coupe, kabrioletem lub SUV-em. Kombi i hatchbacki niekoniecznie spełniają definicję luksusu.
https://carsmile.pl/oferta/jaguar/f-type/coupe-leasing-wynajem-dlugoterminowy
Ile trzeba zapłacić za luksusowy samochód? Jak wspomnieliśmy – w tym wypadku górną granicę wyznacza jedynie fantazja i zasobność portfela kupującego. Dolna? Zazwyczaj między 250 a 300 tys. zł, jednak wstęp do świata prawdziwego luksusu daje zazwyczaj dopiero budżet rzędu co najmniej pół miliona zł.
Nieco inaczej wygląda kwestia zakupu używanego auta luksusowego, bo pojazdy tego typu – głównie ze względu na bardzo szybką utratę wartości związaną m.in. z wysokimi kosztami obsługi i napraw – potrafią być zaskakująco tanie. Co z kolei może wydawać się kuszące, ale uwierzcie nam – zakup kilkunastoletniego luksusowego modelu w dobrej cenie musi być bardzo dobrze przemyślany, bo każda większa kumulacja awarii może w tym wypadku oznaczać szkodę całkowitą. Z finansowego punktu widzenia, ma się rozumieć.
Poniżej przedstawiamy wybrane luksusowe marki dostępne na naszym rynku wraz z ich krótką charakterystyką, pominiemy jednak producentów stricte sportowych (np. Aston Martin, Ferrari, Lamborghini). Kolejność – alfabetyczna.