Niemiecki TÜV zaprezentował coroczny ranking najbardziej i najmniej awaryjnych modeli. W tym roku jest kilka zaskoczeń, bo do rok rocznie zajmującej ostatnie miejsca Dacii, w 2024 roku dołączyły niemieckie marki premium i... Tesla. Oto najbardziej usterkowe modele aut według najnowszego raportu awaryjności TÜV 2024.
Raport awaryjności niemieckiej organizacji TÜV pokazuje niejako, które modele trapi najwięcej usterek. Niemiecki ranking jest naprawdę rzetelnym źródłem informacji, bo powstaje na bazie dziesiątek milionów badań technicznych wykonywanych w ciągu roku. W najnowszej odsłonie TÜV 2024 uwzględniono ponad 10 mln wyników przeglądów technicznych, a do rankingu zakwalifikowano tylko te auta, które miały pokaźną (czyt. reprezentatywną grupę egzemplarzy). Może raport ma swoje wady, bo na wynik mogą wpływać zaniedbania samych właścicieli, ale i tak sporo mówi o awaryjności poszczególnych modeli.
Najnowszy raport dotyczący awaryjności na rok 2024 został opracowany na podstawie ponad 10,5 miliona przeprowadzonych badań technicznych w stacjach diagnostycznych. Analizy obejmują okres od lipca 2022 do czerwca 2023. W tym czasie przetestowano 221 różnych modeli pojazdów, podzielonych na sześć kategorii wiekowych. Co interesujące, po raz pierwszy uwzględniono grupę pojazdów w wieku od 12 do 13 lat.
https://carsmile.pl/oferta/tesla/model-3-fl/sedan-leasing-wynajem-dlugoterminowy
Oczywiście największy odsetek oblanych badań technicznych, czyli 28,9 proc. był w najstarszej kategorii wiekowej (od 12 do 13 lat). Dla porównania, w przedziale od 2 do 3 lat, wskaźnik ten wynosił zaledwie 5,7 procent – tyle aut nie przeszło badania z powodu wykrycia istotnej usterki. Warto tu zaznaczyć, że z ponad 10 mln przebadanych pojazdów tylko 15 tys. pojazdów uznano za niebezpieczne dla ruchu – to stosunkowo mały odsetek, jak na tak dużą próbę.
Nie widać, też ani poprawy, ani pogorszenia stanu aut. Wskaźnik istotnych awarii w 2024 roku był niemal identyczny jak rok wcześniej, z niewielkim wzrostem o 0,3 procenta. Warto zauważyć, że za to odnotowano więcej drobnych usterek (wskaźnik wyniósł 11,2 proc.), jednak i tu wzrost można uznać za symboliczny (wzrost o 0,5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem).
Czas przyjrzeć się najgorszym z najgorszych, czyli modelom, które w poszczególnych kategoriach wiekowych osiągnęły najgorsze wyniki, czyli możemy uznać je umownie za najbardziej awaryjne z całego grona przebadanych modeli. Bez zaskoczeni Dacia, której model, podobnie jak w latach ubiegłych, dość często widnieją na końcach niemieckiego zestawienia. Także i w raporcie awaryjności TUV 2024 pojawiają się dość ciężko i to w różnych kategoriach wiekowych.
https://carsmile.pl/oferta/hyundai/nowy-tucson/suv-leasing-wynajem-dlugoterminowy
To jednak, kogoś kto śledził poprzednie rankingi TUV, nie powinno zbytnio dziwić, ale za to zaskoczyć może obecność innych marek, których tu raczej się nie spotyka. Mowa między innymi o BMW – aż dwa modele tego producenta znalazły się w najgorszej trójce w przedziale 4- i 5-latków! Chodzi w tym przypadku o BMW serii Active/Gran Tourer i X5. Taki wynik należy uznać za potężną wpadkę i rysę na wizerunku bawarskiej marki.
To jednak nic w porównaniu z wpadką Tesli, która w rankingach sprzedaży i popularności zaczyna wyprzedzać europejskich gigantów. Wiadomo nie od dziś, że oprócz fanatycznego grona wielbicieli i nietuzinkowego prezesa, amerykańskie Elektryki są znane z potężnych wpadek jakościowych. Odpadające elementy pod czas jazdy, czy fatalne spasowanie, to dość często powtarzające się zarzuty wobec Tesli. Jednak wynik Tesli Model 3 wśród 2- i 3-letnich aut woła o pomstę do nieba. Najtańszy model Tesli to aż 14,7 proc. niezaliczonych badań przy pierwszym podejściu. Tesla okazała się gorsza nawet od DaciI Logan (11,4 proc.). Diagności najczęściej kwestionowali stan hamulców, zawieszenia i oświetlenia w amerykańskim aucie. A podobno w elektrykach nie ma się co psuć...
VW e-Golf (2,6 proc.),
Renault Zoe (5,1 proc.),
Tesla Model 3 (14,7 proc.).
https://carsmile.pl/oferta/renault/clio/hatchback-leasing-wynajem-dlugoterminowy