Osoba fizyczna
Na firmę
Nasz doradca porówna dla Ciebie wybrane samochody
Możemy porównać dla Ciebie jednocześnie maksymalnie 3 oferty, przejdź do porównania.
Dodaj przynajmniej 2 oferty, które mamy dla Ciebie porównać.
Wpis
Mitsubishi Colt hybryda – test
19
kwi 2024

Nowe Mitsubishi Colt to tak naprawdę Renault Clio V FL i nie jest to wadą, a wręcz jego największa zaleta. Z poprzednich nijakich generacji ta najnowsza przenosi nas do innego świata. Auto jest na wskroś nowoczesne, modne, wypełnione najnowszymi technologiami.  Testowana wersja HEV dodatkowo pokazuje, że jeśli hybrydy, to właśnie w takich autach. Niewielkie rozmiary, niska masa wręcz idealnie się sprawdzają w oszczędzaniu. Zapraszam do testu Mitsubishi Colt HEV.

Mitsubishi Colt to tak naprawdę Renault Clio z innym znaczkiem. To widać i nikt tego nie ukrywa. Nie jest to wada, bo nowa generacja clio jest na wskroś udana. Dostajemy auto o dynamicznej sylwetce wieloma przetłoczeniami, a tylne klamki ukryto w nadwoziu. Przód auta zdominował duży grill z logiem producenta, a przednie lampy mocno wcinają się w błotniki. Charakterystyczne lampy dzienne umieszczono w zderzaku. Linia boczna wyróżnia się znacznym wycięciem w dolnej części drzwi dodając dynamiki tak jak schowane klamki w tylnych drzwiach. Tył zdominowały lampy wcinajcie się w klapę bagażnika. Napis producenta zajmuje całą tylna klapę. Niewielka szyba tylna i zintegrowany spojler kontynuują dynamiczna sylwetkę Colta.  Mitsubishi Colt mierzy 404,7 cm długości, 172,8 cm szerokości i 143,9 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 258,3 cm



Mitsubishi Colt hybryda – wnętrze

https://carsmile.pl/oferta/mitsubishi/asx/crossover-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Mitsubishi Colt oferuje bardzo nowoczesne, nieźle wykończone jak i przestronne wnętrze. Deska rozdzielcza została zdominowana przez ekran systemu rozrywki nietypowo ustawiony w pionie a nie w poziomie jak to zwykle bywa. Ergonomia jest na wysokim poziomie, nie zrezygnowano z fizycznych przycisków. Wszystko mamy pod ręka. Zegary cyfrowe o ładnej grafice przekazują niezbędne informacje. Nie tylko o spalaniu, audycji radiowej, ale też o przepływie prądu. Kierownica gruba o odpowiedniej grubości dobrze leży w dłoniach, umieszczono w niej sterowanie komputera pokładowego jak i aktywnego tempomatu. Pod kierownica pilot do obsługi radia. Panel klimatyzacji klasyczne pokrętła bardzo wygodne w użytkowaniu. Na plus klasyczna dźwignia zmiany biegów. Fotele bardzo wygodne nawet w długiej strasie nie meczą. Odpowiednio wyprofilowane o przyjemnej tapicerce. Z tyłu zdecydowanie jest ciaśniej i mały otwór wejściowy. Miejsca na głowę jak na kolana brakuje. Jednak 2 dzieci bez problemu się odnajdzie  



Colt oferuje spory bagażnik jak na segment, w którym się znajduje. Pojemność bagażnika w aucie z silnikiem benzynowym wynosi 391 litrów, a w hybrydzie – 300 l. Nawet w testowej wersji Hybrydowej nie brakuje miejsca dla 4 osobowej rodziny. Fakt próg załadunku jest wysoki a otwór dość wąski nie zmienia to faktu, że sam bagażnik jest foremny i ustawny. Materiały wykończeniowe są dobrej jakości a na burtach znajdziemy haczyki na zakupy. Umieszczony w bagażniku subwoofer nie ogranicza przestrzeni bagażowej. Pod podłoga bagażnika znajduje się niewielki schowek na trójkąt i zestaw naprawczy.


Mitsubishi Colt hybryda – silnik



Układ napędowy Mitsubishi Colt to kolejny mocny punkt auta, jednostka 1.6 F Hybrid o mocy 143KM o momencie wynoszącym 205nm połączona z automatyczną przekładnią Multi-mode. Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 s, prędkość maksymalna: 174 km/h.  Colt udowadnia, że segment B nie powiedział ostatniego słowa. Niewysilona jednostka ma bardzo liniowa charakterystykę i bardzo spokojna naturę. Przy tym nie jest głośna a dźwięk dochodzący do uszu nie meczy.  Układ hybrydowy bardzo wydajnie pracuje i w mieście często podróżujemy w trybie czysto elektrycznym.


 

Mitsubishi Colt hybryda – prowadzenie



Zawieszenie w Colcie to klasyka w klasyce. Przód to niezależne typu McPherson, a tył belka skrętna. Do tego przednie hamulce tarczowe z tyłu bębnowe. Niby zestaw mało wyrafinowany, ale jakże sprawdzony. Dodając do tego elektryczne wspomaganie mamy komplet, jeśli chodzi o standard w segmencie B. W praktyce dostajemy auto, które dobrze wybiera nierówności z cichym zawieszeniem. Jeśli potrzebujemy szybciej pokonać zakręt to odwdzięcza się lekką podsterownością w krytycznych sytuacjach dość brutalnym ESP. Hamulce w wersji hybrydowej mają swoja specyficzna prace. Nie jest inaczej w colcie. Praca wydaje się lekko gumowa i dość gwałtowna. Układ kierowniczy dość responsywny daje odczucie co się dzieje z przednimi kołami.



Mitsubishi Colt hybryda – spalanie

https://carsmile.pl/oferta/hyundai/elantra/sedan-leasing-wynajem-dlugoterminowy


 Wersja Hybrydowa Colta wyróżnia się niskim spalaniem i dużym zasięgiem. Nie tylko w mieście, ale też na autostradzie. Producent podaje zużycie paliwa według WLTP wynoszącym od 4,2 do 4,5 litra. Wartości realne i bezproblemowe do uzyskania. W mieście bez problemu osiągamy 4.2-4.7 litra, boczne drogi niskie 5 litrów a autostrady ocieramy się o 7.5 litra. Na plus warto dodać duży zbiornik paliwa wynoszący 48litrow, co pozwala przejechać nawet do 900km.




Mitsubishi Colt hybryda – cena

https://carsmile.pl/oferta/hyundai/nowy-tucson/suv-leasing-wynajem-dlugoterminowy


Wersja Hybrydowa jest dostępna tylko w topowej wersji Instyle, wycenionej na 126 290 zł. Niby sporo jak na segment B, ale patrząc na konkurencje np. w postaci Toyota Yaris, która producent wycenił w topowej wersji na 130tys. Wiec Colt nie jest najdroższa propozycja w segmencie.
Mitsubishi Colt jest objęte 5-letnią gwarancją z limitem 100 000 km. Wyposażenie więcej jak wystarczające w tym segmencie.

 




Mitsubishi Colt hybryda – podsumowanie



Mitsubishi Colt udowadnia, że segment B nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Sprawnie działająca hybryda, przestronne wnętrze a do tego niskie spalanie daje obraz auta wręcz idealnego dla niewielkiej rodziny. Auto, które sprawdza się nie tylko w mieście, ale bez problemu pokonuje długie trasy nie mecząc przy tym. Jest tym autem, które jeszcze niedawno często widywaliśmy na mieście przed era SUV.

Zalety

  1. Sprawnie działający układ Hybrydy
    2. Wyciszenie
    3. Prowadzenie
  2. Wygląd

    Wady


    1. Słaba widoczność do tyłu
    2. Mało miejsca z tyłu
    3. Niskiej jakości kamera cofania
Chcesz poznać naszą aktualną ofertę nowych samochodów?
Dziękujemy za zostawienie swoich danych. Skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie
Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże wybrać Ci najlepszy samochód według Twoich potrzeb.