Osoba fizyczna
Na firmę
Nasz doradca porówna dla Ciebie wybrane samochody
Możemy porównać dla Ciebie jednocześnie maksymalnie 3 oferty, przejdź do porównania.
Dodaj przynajmniej 2 oferty, które mamy dla Ciebie porównać.
Wpis
Jeep Renegade 4xe Trailhawk - test
26
paź 2023

Jeep Renegade w wersji 4xe Tarilhawk to takie zderzenie dwóch światów. Z jednej strony mamy być ekologiczni a z drugiej dostajemy auto o najlepszych w gamie właściwościach terenowych. To jak zjeść ciasto i mieć ciastko.  Na ta chwile, jeśli chcemy mieć Renegade z napędem 4x4 to nie mamy innej możliwości jak tylko wersja plug-in. Ile jeepa jest w jeepie?

Jeep Renegade 4xe Trailhawk - wygląd


Tu od razu wiemy z jakim autem mamy do czynienia. Pudełkowaty kształt, klasyczny przód z grillem 7 żeberkowym, okrągłe ledowe lampy i duży podcięty masywny zderzak z wpisanymi kierunkowskazami i światłami przeciwmgielnymi. Dodatkowo w wersji Trailhawk na masce czarny pas. Dokoła auta przebiegają czarne listwy z tworzywa mające za zadanie chronić lakier w trudniejszych warunkach. Tył wyróżniają charakterystyczne lampy led niemal pionowa pokrywa bagażnika i masywny czarny zderzak z uchem do holowania. Jest surowo i terenowo do tego modnie. Najmniej terenowy elementem są felgi o rozmiarze 19cali.

https://carsmile.pl/oferta/jeep/renegade/crossover-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Jeep Renegade 4xe mierzy 425,7 cm w wersji Trailhawk, 180,5 cm szerokości i wysokości 171,8 cm w wersji Trailhawk. Jego rozstaw osi to 257,0 cm. Prześwit zwiększono do 21cm.

 

Jeep Renegade 4xe Trailhawk - wnętrze

 Środek wersji 4xe nieznacznie się rożni od innych wersji, otrzymujemy inne zegary z podziałem mocy,3 dodatkowe przyciski na konsoli środkowej do wyboru trybu pracy układu elektrycznego i po lewej stronie guzik do otwierania zbiornika paliwa. Tak to w środku typowy lekko surowy Jeep.  Materiały są twarde, ale solidnie zamontowane. W wersji Trailhawk wnętrze wyróżnia się dodatkami w kolorze czerwonym nieco ożywiając czarny środek. Deska rozdzielcza jest masywna mocno wnikająca do wnętrza, można się poczuć lekko klaustrofobicznie. Sytuacje ratuje bardzo duża ilość miejsca nad głowa. Deska jest podzielona na 3 elementy, przed oczami kierowcy zegary jeszcze analogowe z komputerem między nimi, konsole środkowa zdominował ekran inforozrywki a przed oczami pasażera solidna gruba raczka do trzymania podczas jazdy w terenie.
 Wszystko logicznie i ergonomicznie rozplanowane, a do tego odpowiedniego rozmiaru co by w zimę w rękawiczkach można było obsługiwać. 
 Fotele nie wyglądają na takie a okazują się wygodne i wystarczająco obszerne. Długa droga nie meczy, jedynie siedzisko mogłoby być dłuższe. Z tyłu trochę ciaśniej, ale osoby do 185 cm znajdą wygodna pozycje jedynie na wysokości ramion może być ciasno. Bagażnik ma pojemność 330 litrów, po złożeniu siedzeń 1277 litrow, a po podłoga koło zapasowe.

 We wnętrzu w wersji Trailhawk dodatkowo dostajemy dywaniki gumowe, System zarządzania trakcją Selec-Terrain z trybami Sport i Rock umiejscowiony tuz za skrzynia biegów.  Co ciekawe w systemie inforozrywki nie mam zakładki z informacjami terenowymi. Jej miejsce zajęła zakłada 4xe, pokazująca przepływ napędu, informacje o przejechanych km w trybie elektrycznym czy też możliwościach ustawienia ładowania.  Obok wyboru napędu dostajemy 3 dodatkowe guziki od trybu pracy EV.

 

Jeep Renegade 4xe Trailhawk – silnik

Po maska testowanej wersji 4xe Trailhawk dostajemy topowy wariant 1.3 Turbo o łącznej mocy 240KM z 6 biegowa skrzynia automatyczna. Osiągi więcej jak wystarczające 0-100 km/h 7.1, prędkość maksymalna 199km/h.
 Silnik i skrzynia to mocny punkt w jeepie, praktycznie w każdych warunkach auto reaguje natychmiast i przyspiesza bez zadyszki.  Układ hybrydowy bardzo sprawnie pracuje, jest płynny i zawsze w obwodzie ma trochę prądu.  W praktyce pozwala to na swobodne wyprzedzanie czy też sprawne ruszenie spod świateł. Na prądzie jesteśmy w stanie jechać nawet do 130km/h.
 Silnik spalinowy napędza przednia oś, a elektryczny tylna. Nie mamy tu wału napędowego. Napędem steruje elektronika.

Jeep Renegade 4xe Trailhawk - prowadzenie

 Na asfalcie Jeep Renegade niczym specjalnym się nie wyróżnia, układ kierowniczy daje jakieś informacje. Jest silnie wspomagany co ułatwia manewrowanie na parkingu. Prześwit zwiększony do 21cm powoduje na zakrętach nieznaczne przechyły, ale nie jest to niebezpieczne. Zresztą wszelkie zapędy niweluje sprawny układ ESP. Przez swój pudelkowaty kształt Renegade jest mocno podatny na boczny wiatr. Jadać autostrad trzeba mieć to na uwadze.
 W terenie 4xe radzi sobie, ma odczuwalna zwłokę tylnego napędu. Jednak elektronika sprawnie żongluje rozdziałem napędu i nawet w piasku nic nas nie powinno zaskoczyć.

Jeep Renegade 4xe Trailhawk - spalanie



Spalanie nie jest mocna strona 4xe, przez dodanie baterii producent był zmuszony zmniejszyć zbiornik paliwa. Wynosi on teraz 36 litrów, co przy średnim testowy spalaniu na poziomie 10.5 litra zmusza do częstego korzystania ze stacji paliwowych. Renegade z wyglądu przypomina jeżdżące pudełko nie sprzyja to opływowi powietrza, stad wyniki na autostradzie na poziomie 10-12 litrów nie dziwią. Jego naturalnym środowiskiem w wersji 4xe to miasto. Tam czuje się jak ryba w wodzie. Ładując regularnie baterie wyniki na poziomie 5-6 litrów w mieście są osiągalne. Na bocznych drogach do około 120km/h osiągniemy 6.5-7 litrów. Bateria ma pojemność 11,4kWh i pozwala przejechać według producenta 45km, nam się udało osiągnąć 38km. 4xe ma sens tylko przy regularnych doładowań prądu.

Jeep Renegade 4xe Trailhawk - cena

https://carsmile.pl/oferta/jeep/renegade/crossover-leasing-wynajem-dlugoterminowy

 Ceny wersji 4xe startują z poziomu 190tys za wersje Limited. Testowa Trailhawk to wydatek 212 tys. zł.  Jeep Renegade nie ma konkurencji, cenowo przebija każde z dostępnych auta dzielnych w terenie. Taka cena elektryfikacji. Czym się wyróżnia wersja Trailhawk od podstawowej?  W cenie dostajemy mocniejszy Silnik, System zarządzania trakcją Selec-Terrain z trybami Sport i Rock, Czarna naklejka na pokrywie silnika, Płyta ochronna przedniego zawieszenia, Płyta ochronna zbiornika paliwa, Osłona skrzyni biegów, plus bogatsze wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. 



Jeep Renegade 4xe Trailhawk - podsumowanie



 Jeep Renegade w wersji 4xe to propozycja dla dość wąskiej grupy odbiorców.  Dalej wygląda jak klasyczny Jeep, ale jest pozbawiony dzielności terenowej znanej z normalnych wersji. W wersji Trailhawk dostajemy co prawda tryby do jazdy terenowej, ale moment dołączania tylnego elektrycznego napędu zniechęca do głębszego wjeżdżania w teren. Naturalnym środowiskiem 4xe pozostaje miasto. Tam sprawdzi się idealnie, krawężniki czy dziury mu niestraszne. Ładując codziennie nie będziecie musieli się przejmować małym zbiornikiem paliwa. Zasięg na prądzie wynoszący około 40 kilometrów spokojnie wystarczy do codziennego zdobywania miejskiej dżungli.

Zalety

1. Stylistyka
2. Dynamika
3.Niezłe zdolności trenowe
4. Szybkie ładowanie


Wady

1. Wysokie spalanie na Autostradzie
2. Mały  zbiornik paliwa

3. Wyciszenie

4. Cena

Chcesz poznać naszą aktualną ofertę nowych samochodów?
Dziękujemy za zostawienie swoich danych. Skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie
Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże wybrać Ci najlepszy samochód według Twoich potrzeb.