Osoba fizyczna
Na firmę
Nasz doradca porówna dla Ciebie wybrane samochody
Możemy porównać dla Ciebie jednocześnie maksymalnie 3 oferty, przejdź do porównania.
Dodaj przynajmniej 2 oferty, które mamy dla Ciebie porównać.
Wpis
Ile kosztuje limuzyna segmentu F?
29
cze 2023

Jeśli pytasz o cenę – to cię nie stać! Tak można by odpowiedzieć na tytułowe pytanie, bo limuzyny segmentu F kosztują dzisiaj krocie! Ceny startują od niespełna 500 tys. zł (źle to brzmi), a najdroższe tego typu samochody wyceniane są na grubo ponad milion zł

Klasa najbardziej prestiżowych limuzyn od wielu już lat obstawiona jest przez tych samych producentów, głównie niemieckich. Audi, BMW, Mercedes, który produkuje też super wypasionego Maybaha S. Czym się charakteryzuję te modele? Przede wszystkim są dość klasyczne jeśli chodzi o swoje założenia. Po pierwsze są sedanami po drugie mają klasyczne układy napędowe, czyli wzdłużnie umieszczone silniki i napędy na tylną oś, lub coraz częściej 4x4. Nowością w tym segmencie są wersje elektryczne, które od 2022 roku oferuje BMW. Do tego w segmencie F często akcent położony jest w nich na tylną kanapę – w większości bowiem zakłada się, że tego typu samochodem podróżuje się z kierowcą. Kolejna rzecz to wersje wydłużone, dostępne niemalże u każdego z producentów, w których z tyłu jest jeszcze więcej przestrzeni. Do tego dochodzi topowe wyposażenie, często nowatorskie – zwykle z limuzyn F pochodzi technologia, która później trafia do mniejszych segmentów. Cóż jeszcze? Np. zawieszenia pneumatyczne, które powodują, że tymi modelami dużo bardziej komfortowo się podróżuje. No i oczywiście wielkość – te auta mają być nie tylko drogie, ale też widoczne na drogach.

 

Audi A8 – cena od 455 tys. zł

https://carsmile.pl/oferta/audi/a8/sedan-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Najtańsze Audi A8 o oznaczeniu 50 TDI quattro tiptronic kosztuje dokładnie 455 100 zł. Nazwa tego samochodu zdradza większość jego konstrukcyjnych elementów. Audi ma silnik Diesla V6 o pojemności 3.0, który wspiera hybryda. Łączna moc układu to w tym wypadku 286 KM i aż 600 Nm. Do tego 8 biegowy tiptronic i napęd na obie osie. Taki samochód może osiągnąć 100 km/h w 5.9 s a jego średnie spalanie to 7,7-7,0 w zależności od doposażenia (lekko można wydać na nie kolejne 200 tys. zł).

Kolejna pozycja w cenniku to benzynowa wersja 55 TFSI quattro tiptronic za 497 900 zł. Jej 340 KM również wspiera hybryda, ale podstawą napędu jest benzyniak 3.0 V6. Ta wersja może poszczycić się czasem 5,6 s do setki i spalaniem 10,1-9,0. Jest jeszcze topowa odmiana HEV z silnikiem V8 oznaczona jako 60 TFSI quattro tiptronic za 552 400 zł. Ten model osiąga 100 km/h po 4,4 s. Moc 460 KM i moment 660 Nm mówią same za siebie. Niewiele tańsza jest odmiana plug-in, czyli 60 TFSI e quattro tiptronic za 521 700 zł. Producent podaje łączna moc jako 462 KM, a od 0 do 100 km/h wersja e przyspiesza w 4,7 s. Warto jednak pamiętać, że mimo podobnej nazwy, podstawą jest tutaj jednostka V6 a nie V8.

W Audi można także zdecydować się na dłuższą odmianę, wszystkich wymienionych wyżej wersji – dopłata to nieco ponad 20 tys. zł. Na tym jednak nie koniec, bo jest też wersja usportowiona S8 za… 647 600 zł. W tym jedynym wypadku nie da się wybrać odmiany przedłużonej, ale jakie to ma znaczenie, gdy do 100 km/h da się przyspieszyć w 3,8 s. S8 ma moc 571 KM i maksymalny moment obrotowy, który wynosi aż 800 Nm (trochę pomaga w tym układ hybrydowy). Podstawą jest tutaj jednak szlachetny benzyniak V8 o pojemności 4.0.

 

BMW serii 7 – cena od 535 tys. zł

https://carsmile.pl/oferta/bmw/seria-7/sedan-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Najtańsze BMW serii 7 również ma pod maską silnik wysokoprężny. Co ciekawe jak dotychczas to właśnie wersja 740d xDrive jest w Polsce najpopularniejsza. Hybrydowy diesle BMW ma moc 299 KM i potrafi przyspieszyć do 100 km/h w czasie 5,8 s. Średnie spalanie według normy WLTP to tylko 6,2 l na 100 km.

Kolejna pod względem ceny wersja jest… elektryczna – za 552 900 zł oferowane jest bowiem BMW i7 eDrive50. Model ten ma 455 elektrycznych koni i zasięg 609 km. Według producent czas ładowania od 10 do 80 procent na szybkiej ładowarce to jedynie 34 min. Zużycie energii elektrycznej tej odmiany to 19,2 kWh/100 km.

641 800 zł to kolejna pozycja w cenniku – wersja 750e xDrive, czyli hybryda typu plug in. Podstawą jest tutaj silnik R6 3.0, który w połączeniu z elektrykiem daje łącznie 489 KM. Zasięg na samym prądzie według BMW to 79 km, a czas ładowanie od 0 do 100 procent – 3 h. Od 0 do 100 km/h takie BMW przyspiesza w 4,9 s, a jego teoretyczne spalanie to 1,1 l na 100 km. Kolejna pozycja w cenniku również jest zelektryfikowana i to w pełni, bo i7 xDrive60 za 662 900 zł nie ma silnika spalinowego. moc tego samochodu to imponujące 544 KM, a zasięg WLTP 623 km. 731 700 zł kosztuje zaś topowa hybryda plug-in o mocy 571 KM, a 835 400 zł elektryczna odmiana i7 M70 xDrive o mocy 659 KM, której zasięg to 558 km. Tym samochodem, po doposażeniu relatywnie łatwo można przekroczyć milion złotych!

Mercedes klasy S – cena od 509 tys. zł

https://carsmile.pl/oferta/mercedes-benz/s-klasa/sedan-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Podstawowa cena krótkiej odmiany najnowszej klasy S wynosi dokładnie 509 799,99 zł. Pewnie już nikt nie przychodzi po taki samochód z reklamówkami pieniędzy, jak to miało miejsce kiedyś, ale i tak wizja, że przy zakupie S klasy dostajemy grosz reszty ma coś w sobie! Podobnie jak w przypadku konkurentów, podstawa jest dieslem, a dokładniej wersją S 350 d która dysponuje mocą 313 plus hybrydowe 23 KM. Ta wersja przyspiesza w 5,6 s do setki i spala średnio 5,9 l. Mercedes ma w ofercie także odmianę S 350 d z napędem na obie osie za 528 300 zł, która ma trochę lepsze osiągi (5,5 s do setki) i nieco więcej pali (6,1 l/100 km).

Za 551 400 zł kupicie S 450 4Matic o mocy 381 KM + 23 KM, która setkę osiąga w 5 s a jej średnie spalanie wynosi 8,1 l. Za 566 900 zł jest też kolejny diesle S 450 d 4Matic o mocy 367 KM + 23 KM, któremu przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 5 s, a który to według WLTP spala tylko 6,2 l ON na 100 km. W ofercie znajdziecie także S 500 4Matic za 600 500 zł. Ta odmiana ma aż 449 KM + 23 KM – rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,7 s i spala średnio 8,3 l. Są też trzy wersje S 580:

za 606 900 zł – S580 e z silnikami o mocy 367 KM + 150 KM (5,2 s 0,6 l na 100 km)

za 625 400 zł – S 580 e 4Matic moce: 367 KM + 150 KM (4.9 s i 0,7 l na 100 km)

oraz za 633 000 – S 580 4Matic 503 KM + 20 KM 4,4 s 10 l

Topowa odmiana Mercedesa S klasy za 1 066 000 zł to AMG S 63 E Performance o mocy 612 KM + 190 KM – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 s i spalanie 4,4 l na 100 km (dużo jak na plug in!).

Dla porządku dodajmy, że S klasa występuje także jako Maybach-Mercedes – ceny od

917 300 zł do 1 175 600 zł, oczywiście przed doposażeniem.

Chcesz poznać naszą aktualną ofertę nowych samochodów?
Dziękujemy za zostawienie swoich danych. Skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie
Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże wybrać Ci najlepszy samochód według Twoich potrzeb.