Osoba fizyczna
Na firmę
Nasz doradca porówna dla Ciebie wybrane samochody
Możemy porównać dla Ciebie jednocześnie maksymalnie 3 oferty, przejdź do porównania.
Dodaj przynajmniej 2 oferty, które mamy dla Ciebie porównać.
Wpis
Hyundai Ioniq 6 Uniq + Tech 77 KWH 4WD 325PS - test
05
kwi 2024

Hyundai Ioniq 6 to kolejny przedstawiciel nowej gamy aut elektrycznych tego producenta. Ioniq 6 w dużej mierze bazuje na Ioniq 5. Oba auta korzystają z modułowej platformy E-GMP, jednak pod względem designu niemal całkowicie się różnią. Ioniq 6 jest klasycznym sednem o opływowym kształcie. Jak wypadł po tygodniowym teście? Zapraszam do artykułu.

Hyundai Ioniq 6 – wygląd zewnętrzny




Ioniq 6 na pierwszy rzut oka przypomina liftback a jest sedanem. Jego kształty przypominają krople wody co daje świetny wynik CX, dodatkowo w testowej wersji cyfrowe lusterka mają obniżać zużycie prądu. Bardziej ekologicznie się już nie da. Auto jest niskie przysadziste i mocno stoi na ziemi. Bardzo krótkie zwisy z przodu i z tylu nadają jeszcze większej zadziorności autu. Z przodu małe łezkowate ledowe światła, Aktywne klapy w zderzaku i tyle przechodząc do boku jednolite poszycie z klamkami ukrytymi w nadwoziu wszystko nastawione na jak najlepszą aerodynamikę. Tył najbardziej się wyróżnia a to za sprawa skrzydła płynnie wychodzącego z tylnej szyby. Jeszcze więcej aerodynamiki. Tył zdominowany przez listwę świetlna w kształcie kostek oczywiście w technice Led.  Całość sprawia, że na ulicy nie pomylimy tego auta z innym. Warto dodać, że auto zdobyło tytuł światowego samochodu roku 2023 w plebiscycie World Car of the Year.



Hyundai Ioniq 6 – futurystyczny wygląd!

https://carsmile.pl/oferta/audi/e-tron-gt/sedan-leasing-wynajem-dlugoterminowy


Deska rozdzielcza składa się głównie z dwóch 12,3-calowych ekranów. Jest prosto i przejrzyście rozplanowana. Wszystkie elementy logicznie rozplanowano i ergonomicznie. Każdy odnajdzie się tu po chwili. Ekrany mają ładna czytelna i prosta grafikę. Obsługa nie nastręcza żadnych problemów. Pod ekranami przez cała długość deski biegnie pas z nawiewami. Bardzo prosta i czysta forma. Producent na szczęście pozostawił klasyczny panel nawiewów choć obsługiwany już dotykowo. Bardzo wygodnym rozwiązaniem jest przeniesienie lewarka zmiany biegów pod kierownicę. Pozwoliło to wygospodarować więcej schowków. Tunel środkowy to tak naprawdę wisząca forma w której umieścił producent ładowarkę indukcyjna niestety telefon słabo jej się trzyma i na zakrętach wypada. Gniazdo USB, dwa cupholdery i ciekawostka panel od otwierania szyb centralnego zamka i autohold. Pod wisząca konsola mamy duży otwarty schowek, który zmieści nawet torbę. Podłokietnik wygodny choć nieregulowany dość płytki z dwoma gniazdami USB nowego typu. Kierownica w kształcie jajka, ale wystarczająca gruba i dobrze leząca w dłoniach. Na niej umieszczona przyciski do obsługi komputera pokładowego, radia czy też aktywnego tempomatu. Dodatkowo poniżej niewielki przycisk do zmiany trybów jazdy.  Pozycja za kierownica jest trochę sprzeczna z tym jak auto wygląda. Wsiadamy i mamy wrażenie siedzenia na krześle. Siedzimy dość wysoko z kolanami wyraźnie uniesionymi.  Po chwili jazdy idzie się przyzwyczaić, ale niesmak pozostaje. Tym bardziej, że auto jednak daje odczucia jazdy bardziej sportowej jak komfortowej. Tak samo fotele bardziej są nastawione na komfort, dość płaskie z krótkim siedziskiem. Nie można narzekać na przestrzeń wnętrza czy też ilość miejsca. Zarówno z przodu jak i z tylu każdy znajdzie dla siebie wygodna pozycje.

Bazowa pojemność tylnego bagażnika wynosi 401 litrów. Przedni bagażnik w odmianie 4WD – 14,5 l. Tylny bagażnik jest płaski i głęboki, otwór załadunkowy niewielki. Na zakupy 4 osobowej rodziny wystarczy. Przedni Frunk można wykorzystać tak naprawdę do przechowywania przewodów do ładowania.

https://carsmile.pl/oferta/fiat/500/hatchback-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Hyundai Ioniq 6 mierzy 485,5 cm długości, 188,0 cm szerokości i 149,5 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 295,0 cm. Co ciekawe Ioniq 6 jest klasycznym sedanem jednak producent używa określenia Streamliner, jeszcze bardziej podkreślając jego niski współczynnik oporu wynoszący Cx 0,21.



Hyundai Ioniq 6 – napęd



Pomiędzy osiami 2 silniki, po 1 na przedniej i tylnej osi, o łącznej mocy 325 KM. Producent deklaruje przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1 s, prędkość maksymalna: 185 km/h. Suche dane, suchymi danymi. To co zachwyca w elektrykach to ich natychmiastowa reakcja na dodanie gazu. Tutaj nie ma zwłoki, nie ma momentu zawahania. Ruszamy i mamy pełna moc od zera.  Producent przewidział 4 tryby jazdy eco, normal, sport i snow/indywidualny. Każdy z trybów charakteryzuje się inna mocą, czułością na gaz, układem kierowniczy i napędem. Domyślnie auto odpala się w trybie normal. Jak można się spodziewać najwięcej frajdy daje tryb sport. Auto reaguje natychmiast na ruch prawa stop a cyferki na ekranie rosną w ekspresowym tempie. Auto jest bardzo wyczulone na każdy ruch prawą stopa. Na drugim biegunie tryb eco, auto staje się potulne, leniwe a reakcja na gaz jest ospała. Największy kompromis to tryb normal do codziennej jazdy.



Hyundai Ioniq 6 – prowadzenie

https://carsmile.pl/oferta/tesla/model-3-fl/sedan-leasing-wynajem-dlugoterminowy

 Zawieszenie w Ioniq to kompromis między prowadzeniem a komfortem podróżowania. Auto jest twarde, ale nie tak żeby plomby w zębach wypadały. Dobrze tłumi nierówności a studzienki przejeżdża jedynie z niewielkim dobiciem. To co jest zaskakujące to lekkość z jaka się prowadzi. 2 tony masy własnej to już waga ciężka a w zakrętach auto prowadzi się jak sedan segmentu D. Nawet nagle zmiany z lewej w prawo nie wytracają z równowagi. Auto nie ma tendencji do przelewania. Układ kierowniczy wystarczająco komunikatywny daje namiastkę czucia tego co się dzieje z kołami przednimi. Mimo napędu na AWD wyjściowo auto jest napędzane na tył. Przedni napęd jest dołączany w sytuacjach kryzysowych. Napęd działa bardzo spójnie i nie daje znać o swoim działaniu. Wszystko jest idealnie spięte. Oczywiście na mokrej nawierzchni występuje problem szarpania i walki, ale to wynika już z dużego momentu obrotowego. Na plus możliwość całkowitego wyłączenia systemu ESP.



Hyundai Ioniq 6 – ładowanie



Z racji, że to platforma wykorzystująca napięcie 800 V, to dostępne jest szybkie ładowanie o mocy do 235 kW. Na papierze ta technologia ma pozwolić naładować Ioniq 6 od 10 do 80% w 18 minut. W praktyce jest to realne i powtarzalne. Korzystając z szybkiej ładowarki DC 350 kW, baterię można „zatankować” do 80% w 18 minut. Słabsze urządzenie (DC 50 kW) pozwala naładować akumulator do 80% w 73 minuty, natomiast czas ładowania prądem zmiennym z mocą 11 kW wynosi 7 godzin 10 minut.



Hyundai Ioniq 6 – spalanie



Ioniq 6 korzysta z akumulatorów o łącznej pojemności 77,4 kWh (74 kWh netto). Co przekłada się na deklarowany zasięg do 583 km przy spalaniu 15,1-16,9 kWh/100 km. Jak wygląda rzeczywistość?  W mieście wciąż powtarzalnymi wynikami okazywały się wartości w okolicach 16-17 kWh/100 kilometrów. Najniższa wartość osiągnięta to 13.7 kWh. Boczne drogi do 90km/h oscylujemy w granicach 16kWh, jazda po drodze ekspresowej około 20kWh, a autostrada przyzwoite 23kWh. Co przekłada się na realny zasięg przekraczający 400km.


Hyundai Ioniq 6 – ceny



Aktualnie dostępna jest tylko jedna wersja wyposażenia, Uniq ale w dwóch wersjach napędowych. Wersja RWD kosztuje od 284 900 zł,a testowa AWD od 304 900 zł. Z wyposażenia dodatkowego dostępny jest tylko jeden nazwany pakiet tech, obejmujący cyfrowe lusterka w cenie 8tys zł.
W Hyundai Otrzymujemy 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów na całe auto, podczas gdy sam akumulator trakcyjny objęty jest 8-letnią ochroną do przebiegu 160 tys. kilometrów.



Hyundai Ioniq 6 – podsumowanie



Hyundai Ioniq 6 to oryginalny elektryk z niezłym zasięgiem, nowoczesna stylistyka, obszernym, starannie wykończonym i wygodnym wnętrzem. Na plus trzeba dodać bardzo przyjemne prowadzenie i osiągi w testowej wersji. Hyundai udowadnia, że nie trzeba robić SUV, aby moc zainteresować klienta. Ioniq 6 pozwala poczuć nowoczesną motoryzacje w starym stylu. Auto jest zwarte posłuszne i dobrze tuszuje swoja elektryczna naturę. Jest to elektryk, którym chce się jeździć i nie jest to urządzenie tylko do przemieszczania z punktu A do B. Jeśli w przyszłości mamy jeździć tylko elektrykami to wyłącznie takimi.  

Chcesz poznać naszą aktualną ofertę nowych samochodów?
Dziękujemy za zostawienie swoich danych. Skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie
Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże wybrać Ci najlepszy samochód według Twoich potrzeb.