Nasz doradca porówna dla Ciebie wybrane samochody
Możemy porównać dla Ciebie jednocześnie maksymalnie 3 oferty, przejdź do porównania.
Dodaj przynajmniej 2 oferty, które mamy dla Ciebie porównać.
Wpis
Hybrydy z dieslem? Tak były i nadal są w sprzedaży
13
lip 2023

Hybryda i diesel dla większości kierowców nie idą w parze. Jednak takie konstrukcje wcale nie są nowością, a co więcej nadal można je zobaczyć w salonach. Tym razem przyglądamy się tej mało popularnej technologii i dostępnym na rynku hybrydom z dieslem.

Z łączeniem silnika wysokoprężnego z dieslem eksperymentowano od wielu lat, ale pierwszą produkcyjną hybrydą z dieslem był crossover z lwem na masce, czyli Peugeot 3008 Hybrid4. Auto pojawiło się w salonach już w 2011 roku i miało naprawdę ciekawie rozwiązany układ napędowy.



Francuski crossover wyposażono w silnik Diesla o pojemności 2,0 litra (HDi) oraz dwa silniki elektryczne. Co ciekawe diesel napędzał wyłącznie przednie koła. Z kolei pierwsza elektryczna jednostka o mocy 110 KM (81 kW), znajdowała się na osi przedniej i współpracował z silnikiem wysokoprężnym. Druga natomiast, o mocy 112 KM (83 kW), była zamontowana na tylnej osi, co sprawiało, że samochód w razie potrzeby miał napęd na wszystkie koła. Cały system generował moc 300 KM, a energia była magazynowana w niewielkiej baterii o pojemności 13,2 kWh. Co prawda model ten mógł poruszać się wyłącznie w trybie elektrycznym, ale tylko na krótkich dystansach.

https://carsmile.pl/oferta/mazda/cx-60/suv-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Aktualnie wybór jest już bardzo ubogi, tym bardziej, że większość producentów zaniechała dalszych prac rozwojowych nad jednostkami wysokoprężnymi. Dziś dostępne są już tylko nieliczne modele. Oto kilka z nich.

 

Volvo XC90 B5 AWD – hybryda MHEV z dieslem

Flagowy SUV szwedzkiej marki to prawdziwy krążownik, który może zabrać na pokład do 7 pasażerów. Wiele osób jednak zarzuca mu brak adekwatnego (czytaj: odpowiednio dużego) silnika. W XC90 można mieć jedynie 2-litrowe, czterocylindrowe jednostki benzynowe lub wysokoprężne. Być może z tego powodu Volvo zdecydowało się wspomóc także ten drugi dodatkowym elektrycznym wspomaganiem. W wersji z dieslem mamy jednak do czynienia wyłącznie z miękką hybrydą, czyli rozwiązaniem, które nie pozwala na jazdę wyłącznie w trybie elektrycznym, ale za to mające dać dodatkowa moc np. przy przyspieszaniu oraz obniżyć nie małe spalanie.

https://carsmile.pl/oferta/volvo/xc-90/suv-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Wersja z elektrycznym wsparciem, wyposażona jest w 48-woltową instalację z dodatkowym akumulatorem 48 V, który jest ładowany energią odzyskiwaną podczas hamowania. Na papieże wygląda to dość mizernie, ale XC90 B5 radzi sobie na drodze nieźle (fabrycznie podawane przyspieszenie do „setki” zajmuje 7,6 s), a przy tym jest naprawdę ekonomiczny. W praktyce ponad 2-tonowe auto zużywa średnio ok. 8 l/100 km. Niestety, aktualny egzemplarz ma już wprowadzony ogranicznik prędkości do180 km/h. Co prawda w Polsce to znacznie więcej niż pozwalają przepisy, ale na Nimieckich autostradach nadal jest sporo fragmentów bez ograniczeń prędkości...

 

Volvo XC60 B4 – hybryda MHEV z dieslem

W mniejszej odmianie SUV-a ze Szwecji mamy zbliżoną technologię, czyli tzw. miękką hybrydę, która wspiera 2-litrowego diesla z turbiną. Model ten występuje w wersji z napędem na jedną lub wszystkie osie. Jednostka ma moc 197 KM i moment obrotowy na poziomie 420 Nm, a wspiera ją 48-woltowy instalacja o realnej mocy 15 KM i 40 Nm. Auto wyposażone jest w 8-biegowy automat.

https://carsmile.pl/oferta/volvo/xc-60/suv-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Mercedes E 300 de – hybryda Plug-in z dieslem

„E-klasa” w wersji 300 de ma pod maską czterocylindrowego diesla o mocy 194 KM i momencie obrotowym 400 Nm. To ta sama jednostka, która trafia do wersji E 220 d. W tym przypadku jest ona wspomagana przez silnik elektryczny o mocy 122 KM (440 Nm), który korzysta z baterii o pojemności 13,5 kWh. Łączna moc układu to 306 KM, a jej moment obrotowy to imponujące 700 Nm. Napęd przenoszony jest przez 9-stopniową automatyczną skrzynię biegów 9G-Tronic. To pozwala na przyspieszenie tego ponad dwutonowego samochodu od 0 do 100 km/h w 5,9 s (wersja E 220 D potrzebuje na to 7,3 s).

https://carsmile.pl/oferta/mercedes-benz/e-klasa/sedan-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Według danych producenta, po pełnym naładowaniu akumulatora można przejechać w trybie elektrycznym do 54 km. Ładowanie z gniazdka 230V trwa około 5 godzin. Jeśli chodzi o zużycie paliwa to oczywiście w danych producenta pada zużycie przy pełnych bateriach, dlatego nie zdziwcie się, że zobaczycie tam wartości od 1,4 do 1,6 l/100 km. Oczywiście bez pełnych akumulatorów będą to wartości znacznie, znacznie wyższe.

 

Mercedes GLC 300 de – hybryda Plug-in z dieslem

Tu mamy ten sam układ napędowy co w Mercedesie E 300 de, czyli dwulitrowego, czterocylindrowego turbodiesla o mocy 194 KM, który wspiera 122-konny elektryk. Różnica pojawia się w osiągach i zasięgu w pełni elektrycznym rybie. W tym przypadku wersja 300 de o mocy systemowej 335 KM, według zapewnień producenta może przejechać od 113 do nawet 130 km, co już jest wynikiem rewelacyjnym. Nowego Mercedesa można kupić w dwóch wersjach nadwoziowych: klasycznym lub coupe.
https://carsmile.pl/oferta/mercedes-benz/nowe-glc/suv-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Chcesz poznać naszą aktualną ofertę nowych samochodów?
Dziękujemy za zostawienie swoich danych. Skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie
Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże wybrać Ci najlepszy samochód według Twoich potrzeb.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.