Osoba fizyczna
Na firmę
Nasz doradca porówna dla Ciebie wybrane samochody
Możemy porównać dla Ciebie jednocześnie maksymalnie 3 oferty, przejdź do porównania.
Dodaj przynajmniej 2 oferty, które mamy dla Ciebie porównać.
Wpis
Honda HR-V - test
13
sty 2023

Najnowsza generacja Hondy HR-V dostępna jest tylko w jednej wersji silnikowej – jak przystało na obecne trendy najnowszego crossovera ze znaczkiem H na masce, kupicie tylko i wyłącznie w wersji hybrydowej. Takie auto trafiło do naszego testu.

Stylistyka

Honda HR-V zdecydowanie może się podobać. Wśród podobnych crossoverów wyróżnia się tym, że wygląda niemalże jak kompaktowy SUV. Na oko ten spory pojazd ma jednak dość mało elementów typowych dla obecnego designu Hondy. Trochę nawiązuje do tego, co było wcześniej – ma np. tylne klamki ukryte w słupkach C, tak jak poprzednia generacja modelu, ale generalnie wygląda trochę inaczej niż reszta Hond. Czy to źle? Niekoniecznie – nie wszyscy szukają elementów wyróżniających daną markę, chociaż są producenci, którzy mocno z tego czerpią. Złośliwi mówią, że na najnowszej HR-V mógłby się pojawić znaczek konkurencji i nikt by się nie zorientował, my aż tak daleko się nie posuniemy. Napiszemy raczej, że auto wygląda bardzo nowocześnie i nieco nawiązuje do samochodów elektrycznych. Podczas jazdy nie odróżnia się znacząco do pozostałych samochodów swojego segmentu.

Wnętrze

To największy plus tego modelu. Przede wszystkim w HR-V znajdziecie bardzo dużo miejsca i to nie tylko w przedniej ale i w tylnej części pojazdu. Honda pod tym względem to zdecydowany lider segmentu crossoverów. Do tego HR-V ma świetny system składania foteli – Magic Seats, w którym złożycie nie tylko oparcie (i uzyskanie płaską przestrzeń ładunkową), ale także podniesiecie siedziska. Dzięki temu można przewozić tu bardzo wysokie przedmioty. To dobrze bo sam bagażnik, przez umieszczenie pod jego podłogą baterii, do zbyt dużych nie należy – producent podaje jego pojemność na 335 litrów, a w pamięci mamy wszyscy jeszcze kufer poprzednika liczący ok. 450 l! Wracając jednak do samej kabiny – deska rozdzielcza zdecydowanie przypadła nam do gustu, zwłaszcza w topowej specyfikacji Advance Style. Materiały są tu wysokiej jakości, a samo wykończenie bardzo dobre. Do tego deska wygląda na nowoczesną, ale nie przeciążono ją nadmierną ilością elektroniki. Trochę tak jakby Honda połączyła tradycyjne rozwiązania z nutką nowoczesności. Wystarczy spojrzeć na zegary przed kierowcą – które nie są przeładowane kolorowymi grafikami, a prędkościomierz wciąż ma prawdziwą wskazówkę. Do tego większość funkcji ma w Hondzie przyciski i pokrętła – tak, że auto obsługuje się bardzo łatwo. W dzisiejszych czasach to duży plus.

Silnik, prowadzenie

Producent zapewnia, że HR-V ma w sobie coś ze sportu. Naszym zdaniem jest to tylko i wyłącznie bełkot marketingowy – model nastawiony jest zdecydowanie bardziej na komfort jazdy. Takie ma też zawieszenie, a do tego auto ma jedynie przedni napęd – trakcja zimą jest więc nieco ograniczona. 10,7 s od 0 do 100 km/h to rezultat dość przeciętny, a do tego ostremu wciśnięciu pedału przyspieszenia do uszu pasażerów dochodzi dość głośny dźwięk silnika. Ale to tyle jeśli chodzi o minusy, bo poza tym do spokojnej jazdy to bardzo dobre auto. Do tego nie męczy nawet w dalszej trasie – chociaż oczywiście jego naturalnym środowiskiem jest jazda miejska. Średnie spalanie na naszej trasie testowej – 5,8 l benzyny na 100 km. Nasza trasa to połączenie miasta, autostrady i jazdy trasami S, ale wiemy, że ten samochód potrafi spalić mniej – zwłaszcza gdy użytkuje się go na wolniejszych drogach i w mniej zapchanych miastach.

Naszym zdaniem przydałaby się nieco większa bateria, tak aby dało się chociaż przez chwilę, przy większych prędkościach, korzystać z czysto elektrycznego napędu, co na pewni sprawiłoby, że auto byłoby bardziej oszczędne.

W prowadzeniu samochód jest dość neutralny, ale prawda jest też taka, że jego dość spokojny charakter nie prowokuje do ostrej jazdy po zakrętach.

Ceny

W salonie HR-V startuje od 134 tys. zł, a za wypasioną wersję przyjdzie Wam zapłacić prawie 160 tys. zł – to nie mało. Dlatego w przypadku takiego samochodu jak Honda HR-V wynajem długoterminowy ma zdecydowanie większy sens, niż w przypadku najtańszych crossoverów. Auto jest oczywiście dostępne w ofercie Carsmile.

Podsumowanie

HR-V zaskakuje wielkością wnętrza, świetną obsługą i wygodnym zawieszeniem. Jeśli mielibyśmy coś w niej zmienić – pewnie dodalibyśmy na zewnątrz nieco elementów charakterystycznych dla innych modeli Hond i większy bagażnik. Poza tym jednak to bardzo dobry przedstawiciel nowoczesnych hybryd w sam raz na miasto.

Zalety:

+ Komfortowe zawieszenie

+ Spora kabina

+ System Magic Seats

Wady:

- Mały bagażnik

- Głośna praca silnika podczas przyspieszania

- Tylko jedna wersja silnikowa do wyboru

Chcesz poznać naszą aktualną ofertę nowych samochodów?
Dziękujemy za zostawienie swoich danych. Skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie
Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże wybrać Ci najlepszy samochód według Twoich potrzeb.