Osoba fizyczna
Na firmę
Nasz doradca porówna dla Ciebie wybrane samochody
Możemy porównać dla Ciebie jednocześnie maksymalnie 3 oferty, przejdź do porównania.
Dodaj przynajmniej 2 oferty, które mamy dla Ciebie porównać.
Wpis
Elektryki, który najbardziej opłaca się wynająć?
15
lip 2021

Samochody elektryczne to wciąż dobro mocno luksusowe. Czy jednak aby na pewno? Przedstawiamy prosty sposób na to, aby zminimalizować koszty pozyskania takiego auta. Jak to zrobić?

Okazuje się to banalnie proste – wystarczy zdecydować się na ich wynajem. Wtedy spłaca się głównie ich utratę wartości, a do tego odpada problem ich ewentualnej odsprzedaży. Najem można wziąć np. na 36 miesięcy i właśnie dla takiego okresu przyjęliśmy nasze ceny. Wiadomo, że samochody elektryczne, a dokładnie ich baterie są dużą niewiadomą. Lepiej więc ewentualną odsprzedaż takiego auta pozostawić firmie, która nam je wynajęła. Ale to nie jedyna korzyść z najmu. Po stronie firmy, która nam auto wynajmuje, jest bowiem wiele dodatkowych opcji, które zawarte są w cenie miesięcznej raty. W Carsmile w podstawowym pakiecie wynajmu długoterminowego macie bowiem pełen pakiet serwisów i napraw przez cały okres trwania umowy. Do tego Carsmile płaci także za dwa komplety opon (zimowe i letnie) oraz ich wymianę dwa razy do roku. W cenie jest też przechowywanie niewykorzystywanego kompletu. Za opcjonalną opłatą zawartą w cenie raty możecie mieć także pełen pakiet ubezpieczeń oraz assistance. Zapraszamy na krótki przegląd najtańszych aut elektrycznych w wynajmie długoterminowym.

 

Fiat e-500

Benzynowa wersja tego samochodu (poprzedniej, ale wciąż oferowanej generacji) jest najtańszym autem w naszym najmie. Wersja elektryczna (która jest drugą generacją nowej pięćsetki) pod tym względem również wyznacza standardy cenowe. Ten ultranowoczesny i wyraźnie większy od swojego konwencjonalnego poprzednika model jest naszpikowany systemami i elektroniką, ale nie zatracił swojego stylu. Dalej można e-500 zaparkować pod butikiem. Do tego zasięg auta nie jest już taki niewielki jak w pierwszej elektrycznej pięćsetce, bo w drugiej generacji producent podaje, że to dość spore, jak na warunki miejskie 190 km. Na 36 miesięcy, bez wpłaty własnej i z podstawowym pakietem usług Carsmile cena miesięcznej raty to 1353 zł netto (czerwiec 2021), zaś po dodaniu pełnego pakietu – 1593 zł netto. Oprócz wersji 95-konnej dostępna jest także odmiana o mocy 115 KM, która jest minimalnie droższa.

Peugeot e-208

To nie jest pierwszy w pełni elektryczny Peugeot, bo Francuzi mieli już kiedyś w ofercie np. model 106. Tamto auto nie zdobyło jednak uznania, a prezentowane e-208 ma na to dużą szansę. Spora w tym zasługa atrakcyjnej ceny najmu – na 36 miesięcy bez wpłaty własnej ten model możecie mieć od 1834 zł netto miesięcznie. Czy warto dopłacić tyle względem Fiata e-500? Naszym zdaniem tak, zwłaszcza jeśli nieco więcej jeździcie, a nawet myślicie o weekendowym wypadzie do ciociu, która mieszka 200 km od was. Peugeot e-208 może bowiem pokonać aż 340 km, a to oznacza, że bez problemu dojedziecie w wiele miejsc. Do tego model ten ma dość mocny elektryczny silnik – 100 kW to dokładnie 136 KM, co czynie z niego niemalże hot-hatcha – kiedyś tyle miały diesle segmentu D, które oferowało PSA i nie można było uznać ich za zawalidrogi! Peugeot potwierdza pokładane w nim nadzieje, zwłaszcza jeśli chodzi o przyspieszenie od 0 do 100 km/h, które według producenta trwa tutaj 8,1 s.

Opel Corsa-e

Corsa także jest już elektryczna i może poszczycić się mocą 136 KM. Brzmi znajomo? To prawda w końcu Opel należy już do PSA – Corsa jest więc bliźniakiem opisywanego wyżej Peugeota. Ma zresztą dokładnie takie same osiągi jak e-208 – czyli kolejny wilk w owczej skórze, zwłaszcza jeśli chodzi o przyspieszenie do setki. Prędkość maksymalna nie jest aż taka imponująca, ale dokładnie to samo jest w Peugeocie. Z drugiej strony 150 km/h to i tak aż nadto, jak na wielkość pojazdu i przepisy obowiązujące w Polsce. Zasięg tego modelu waha się w zależności od wersji wyposażenia od 329 do 337 km. Miesięczna rata za ten model przy takich samych parametrach jak wyżej wynosi w tej chwili (czerwiec 2021) 1918 zł netto. Po dodaniu pakietu ubezpieczeń oraz usługi assistance za elektryczną Corsę trzeba zapłacić ratę w wysokości 2249 zł netto.

Volkswagen ID.3

Nazwa nie jest może najmocniejszą stroną tego modelu, ale poza nią ma on w zasadzie same zalety. Jest bardzo ekologiczny a do tego całkiem obszerny w kabinie. W wersji 58 kWh Pro ma moc 145 KM, ale i tak nieco ustępuje lżejszym auto wymienionym wyżej pod względem przyspieszenia do 100 km/h – czyni to bowiem w 9,5 s. Zasięg podawany przez producenta to spore 349 km, ale można go zwiększyć wybierając wersję o pojemniejszych akumulatorach. VW pozycjonuje ten model w klasie kompaktów i coś w tym jest, bo jak na elektryka ma nawet dość spory, 385-litrowy kufer. Cena raty przy wynajmie długoterminowym na 36 miesięcy i zerowej wpłacie własnej to 1980 zł netto. Po dodaniu AC, OC, NNW i assistance rata wzrasta do 2322 zł netto.

 

Peugoet e-2008

Kolejny model z tą samą jednostką napędową, bo dokładnie ten sam, 136-konny silnik bez cylindrów ma też e-208 oraz Corsa-e. Ale tutaj mamy do czynienia z przedstawicielem kolejnego segmentu. Po autach miejskich, kompakcie, e-2008 gra w modnym segmencie crossoverów. W tej chwili to najtańsze tego typu auto w wynajmie długoterminowym oferowanym przez Carsmile. Przy braku wpłaty własnej i 36 miesiącach najmu miesięczny koszt wynajęcia Peugeota to jedynie 2011 zł netto. Jeśli zaś zdecydujecie się na ubezpieczenie i assistance koszt raty wzrośnie do 2358 zł netto. Elektryczny Peugeot ma niezły zasięg – według WLTP średnio może pokonać 310 km, a taka odległość spokojnie wystarczy, aby nie trzeba było ładować te auto codziennie!

Chcesz poznać naszą aktualną ofertę nowych samochodów?
Dziękujemy za zostawienie swoich danych. Skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie
Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże wybrać Ci najlepszy samochód według Twoich potrzeb.