Osoba fizyczna
Na firmę
Nasz doradca porówna dla Ciebie wybrane samochody
Możemy porównać dla Ciebie jednocześnie maksymalnie 3 oferty, przejdź do porównania.
Dodaj przynajmniej 2 oferty, które mamy dla Ciebie porównać.
Wpis
Ostatnie akcje serwisowe, sprawdź czy dotyczą Twojego auta?
10
wrz 2018

Akcje serwisowe ogłaszane są przez producentów aut niemal w każdym miesiącu. Niestety, nie do każdej wady swoich produktów firmy się przyznają. Które modele ostatnio wzywano do serwisów? Jakie usterki wykryto?

MINI Countryman F60

Jedną z akcji serwisowych w tym miesiącu ogłosiła marka MINI. Problem dotyczy 324. egzemplarzy modelu Countryman, w których producent nie zastosował blaszanej osłony pompy wysokiego ciśnienia. W przypadku kolizji może dojść do uszkodzenia tego elementu, co będzie skutkowało wyciekiem paliwa. Zwiększa to ryzyko pożaru samochodu podczas wypadku.

Alfa Romeo Stelvio

Do autoryzowanych serwisów wzywanych jest również 252 egzemplarzy Alfy Romeo Stelvio. We włoskim SUV-ie producent wykrył nieszczelności. Przez co do układu elektrycznego i elektronicznego może dostawać się woda, co będzie skutkowało ich gorszym działaniem.

Fiat Doblo i 500X

Z kolei w Fiatach Doblo Cargo i Doblo Panorama Włoski producent wykrył mikropęknięcia w przekładni kierowniczej. W trakcie jazdy może dojść do uszkodzenia maglownicy, co grozi utratą panowania nad autem i spowodowaniem wypadku lub kolizji. Producent wzywa do serwisu 92 auta.

Fiat ogłosił też akcję serwisowa modelu 500X, dotyczy ona 2472. egzemplarzy wyprodukowanych w latach 2015-2018. Występuje w nich problem z zaczepami mocującymi oparcie tylnej kanapy. Może to powodować składanie się oparć podczas jazdy, a w trakcie wypadku dodatkowe obrażenia pasażerów.

Toyota CH-R i Prius

Akcję serwisową na hybrydową wersję modelu CH-R oraz Priusa ogłosiła w tym miesiącu również Toyota. W przypadku małego SUV-a problem dotyczy egzemplarzy wyprodukowanych od września 2016 roku do maja 2018 roku. Jeżeli chodzi o Priusa to wadliwe samochody opuściły fabrykę między lutym 2017 roku a kwietniem 2018 roku.

Problem dotyczy wiązki elektrycznej, która ma wadliwą izolację. Jej uszkodzenie może doprowadzić do zwarcia elektrycznego i w konsekwencji do pożaru samochodu. Producent wzywa do serwisów 7942 egzemplarzy wymienionych wyżej modeli.

Mercedes Klasy A i Klasy E

Wadę fabryczną w Klasie A W177 wykrył również Mercedes. Problem dotyczy modułu komunikacyjnego odpowiedzialnego za wzywanie pomocy w przypadku wypadku. Z powodu wady, dane o lokalizacji przekazane do centrali alarmowej Mercedesa mogą być niezbyt dokładne, przez co służby ratunkowe mogą nie dojechać na miejsce zdarzenia. Do serwisów będzie wzywanych 28 egzemplarzy tego modelu. Ten sam problem dotyczy również Klasy E W213, jednak tutaj jest to powiązane z portem karty SD. Po wyjęciu kart zapisywana jest ostatnia lokalizacja pojazdu, która nie jest aktualizowana do ponownego jej włożenia. Problem dotyczy oprogramowania i występuje w 252. egzemplarzach tego modelu.

Volvo XC40

Niedawno, akcję serwisową dotyczącą modelu XC40 ogłosiło również Volvo. Chodzi o usterkę pedału hamulca, który może się przesunąć w trakcie hamowania negatywnie wpływając na skuteczność działania całego układu i wydłużyć drogę zatrzymania auta. Problem występuje w 43. egzemplarzach szwedzkiego SUV-a.

Nissan Juke i NV200

Akcję serwisową ogłosił również Nissan. Usterka dotyczy wadliwej sprężyny włącznika zapłonu, co może skutkować niespodziewanym wyłączeniem się silnika w trakcie jazdy. Jeżeli będzie miało to miejsce w trakcie wypadku, może nie zadziałać system uruchamiający poduszki powietrzne. Problem dotyczy małego SUV-a Juke oraz auta dostawczego NV200. Usterka występuje w 227. pojazdach.

Podsumowanie

Wśród użytkowników aut panują mylne przekonania, że tylko samochody włoskie lub francuskie ulegają awariom. Dość popularne jest również twierdzenie, że nowe auta się nie psują. Oczywiście w nowszych egzemplarzach awarie zdarzają się znacznie rzadziej niż w starszych, ale nie zawsze da się ich uniknąć. Wiele z nich wynika z zaniedbań producentów. Część jest usuwana na koszt producentów w ramach akcji serwisowej. Niestety nie wszystkie. Decydując się na auto w Carsmile, nie musisz martwić się awariami, bo wybierając długoterminowy najem wszystkie czynności serwisowe oraz naprawy masz wliczone w cenę.

Chcesz poznać naszą aktualną ofertę nowych samochodów?
Dziękujemy za zostawienie swoich danych. Skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie
Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże wybrać Ci najlepszy samochód według Twoich potrzeb.