Często zadawane pytania
W tej sekcji umieściliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli nie znajdziesz informacji, których poszukujesz napisz do nas lub zadzwoń.

Cenę wykupu auta ustalamy na podstawie przejechanych kilometrów. Im więcej jeździsz, tym niższa będzie cena wykupu.

W celu dokonania przeglądu okresowego skontaktuj się z naszym BOK pod numerem 22 113 43 43.

Jeśli chcesz wymienić części eksploatacyjne, skontaktuj się z naszym BOK pod numerem 22 113 43 43. Skierujemy Cię do serwisu w dogodnej dla Ciebie lokalizacji. Koszty wynikające ze standardowej eksplotacji ponosi Carsmile.

W przypadku potrzeby wymiany opon – po prostu skontaktuj się z naszym BOK pod numerem 22 113 43 43.

Kradzież samochodu należy zgłosić na policję (997), a następnie niezwłocznie skontaktować się z naszym BOK pod numerem 22 113 43 43, gdzie poinformujemy Cię o kolejnych czynnościach.

Jeśli jesteś uczestnikiem szkody komunikacyjnej lub wypadku na drodze, w pierwszej kolejności zadbaj o bezpieczeństwo swoje i innych uczestników zdarzenia.

  • W przypadku gdy nie jesteś sprawcą zdarzenia, a Twój pojazd został uszkodzony, wezwij policję (997) i niezwłocznie skontaktuj się z naszym BOK pod numerem 22 113 43 43.
  • Gdy natomiast jesteś sprawcą zdarzenia, niezwłocznie skontaktuj się z naszym BOK pod numerem 22 113 43 43.

Jeśli utracisz dokumenty bądź kluczyki, skontaktuj się z naszym BOK pod numerem 22 113 43 43, a poinformujemy Cię o niezbędnych czynnościach.

Pakiet serwisowy obejmuje bezpłatne przeglądy i naprawy pojazdu. Nie ponosisz kosztów części ani nakładu pracy. Dzięki temu możesz komfortowo użytkować samochód bez dodatkowych zmartwień.

Długoterminowy najem samochodu oferowany przez Carsmile oznacza niską ratę, w ramach której pokrywana jest obsługa serwisowa, ubezpieczenie, a także pakiet dodatkowych usług. Ty pokrywasz jedną ratę miesięczną, a w rzeczywistości masz opłacone:

  • koszty finansowe i koszty utraty wartości auta;
  • serwisowanie;
  • wymianę opon;
  • ubezpieczenie Assistance;
  • zabezpieczenie likwidacji szkód komunikacyjnych i mechanicznych;
  • w razie potrzeby samochód zastępczy i karty paliwowe.


Taka forma finansowania jest bardziej korzystna od leasingu, ponieważ w ratach nie spłacasz całej wartości samochodu, lecz finansujesz jego utrzymanie i utratę wartości (czyli różnicę pomiędzy ceną zakupu, a szacowaną wartością rynkową na koniec umowy).

Największą zaletą najmu na kilometry jest to, że płacisz tylko za przejechaną odległość. Jeżeli w danym miesiącu przejedziesz mniej kilometrów, opłata będzie proporcjonalnie niższa.
Po zakończeniu najmu możesz wykupić od nas Samochód za cenę wskazaną w Umowie. Jeżeli w Umowie nie wskazaliśmy tej ceny, to możesz się do nas zwrócić przed zakończeniem najmu w celu złożenia Ci przez nas oferty. Wykup nie będzie możliwy we wszystkich przypadkach. Jeżeli wykup Samochodu będzie możliwy to przedstawimy Ci ofertę.

W sprawach związanych z wykupem Samochodu kontaktuj się z nami pisząc na adres e-mail kontakt@carsmile.pl lub dzwoń po numer telefonu 22 113 43 43.

Carsmile nie określa limitu kilometrów. Możesz korzystać z samochodu zawsze, kiedy masz na to ochotę.

Tak, jeśli zgłosisz taką potrzebę. Wniosek o Zieloną Kartę musisz zgłosić do naszego BOK pod numerem 22 113 43 43 minimum 14 dni przez wyjazdem.

Tak, zapewniamy możliwość wykupu pojazdu na życzenie klienta. Podczas zawierania umowy ustalamy, w jaki sposób i na jakich warunkach może odbywać się wykup.

Tak, ubezpieczenie samochodu wliczone jest w miesięczny abonament. Dzięki temu możesz zapomnieć o negocjowaniu warunków z Twoim ubezpieczycielem i skoncentrować się na czerpaniu przyjemności z jazdy nowym autem.

Koszty rejestracji pojazdu są uzależnione od wariantu umowy. W przypadku najmu samochodu są one po stronie Carsmile. W przypadku leasingu auta są one po stronie użytkownika, wysokość opłaty znajdziesz w cenniku lub skontaktuj się z naszym BOK pod numerem 22 113 43 43.

Zmiany są dopuszczalne zgodnie z zapisami na Twojej umowie i w regulaminie. W razie chęci skonsultowania swojego przypadku, skontaktuj się z naszym BOK pod numerem 22 113 43 43.

Twój serwis najprawdopodobniej znajduje się na liście punktów autoryzowanych przez Carsmile (na dzisiaj ok. 900) - wówczas nie ma problemu żebyś nadal z niego korzystał. Jeżeli nie ma go na liście, nasz Dział Techniczny zaprosi Cię do jednego z naszych autoryzowanych punktów. Wierzymy że zmiana wcale nie musi być na gorsze i od teraz nasze serwisy bedą Twoimi serwisami.

Carsmile zapewnia prawo pierwokupu pojazdu po okresie leasingu, jeżeli jego wartość została określona w umowie. Jeśli jego wartość nie została określona, wówczas nie ma możliwości zakupu samochodu. W sprawach związanych z wykupem Samochodu kontaktuj się z nami pisząc na adres e-mail kontakt@carsmile.pl lub dzwoń po numer 22 113 43 43.

Tak, to Ty decydujesz o przeznaczeniu samochodu.

Tak, zawsze możesz zmodyfikować konfigurację samochodu, który dostępny jest w naszej ofercie. W tym celu wypełnij formularz kontaktowy przy interesującym Cię aucie, a w trakcie rozmowy z konsultantem zaznacz, że interesuje Cię zmiana wyposażenia. Pamiętaj, że zmiana wyposażenia ma wpływ na cenę samochodu, a co za tym idzie na wysokość miesięcznego czynszu.

Tak, istnieje możliwość doposażenia samochodu w dodatkowe elementy zabezpieczenia. Koszt ich zakupu może zostać pokryty przez Carsmile, a następnie rozliczony na podstawie refaktury lub też dodany do miesięcznej raty. Możesz również dokonać zakupu urządzenia samodzielnie, a po zakończeniu okresu trwania umowy zdemontować je (pod warunkiem, że demontaż nie spowoduje uszkodzenia samochodu) i używać w innym pojeździe.

Tak, jest taka możliwość. Warunki wcześniejszej rezygnacji z najmu samochodu są ustalane indywidualnie. Jeżeli chcesz zakończyć najem wcześniej, niż okres na jaki została zawarta umowa, to możesz się do nas zwrócić z wnioskiem o rozwiązanie umowy. 

Tak. Zgłoś takie zapotrzebowanie do naszego BOK pod numerem 22 113 43 43.

Skierujemy Cię do punktu w dogodnej dla Ciebie lokalizacji celem oceny uszkodzenia.

Nie. Cały proces jest przez nas realizowany zdalnie na podstawie zgód na weryfikację Twoich danych w odpowiednich bazach. W niektórych sytuacjach prosimy o przesłanie dokumentów w formie elektronicznej. Oryginalne wersje dokumentów są czasem potrzebne w momencie podpisywania umowy lub w późniejszym terminie.

Tak, dopuszczalne jest umieszczenie reklamy na samochodzie. Po zakończeniu okresu trwania umowy powinna ona jednak zostać usunięta w taki sposób, by nie uszkodzić pojazdu.

Przypadki wyjazdu poza granice Polski samochodem zastępczym weryfikujemy indywidualnie. W razie takiej potrzeby prosimy o kontakt z naszym BOK pod numerem 22 113 43 43 lub zgłoszenie zapytania poprzez aplikację na stronie internetowej.

Jeśli naprawa blacharsko-lakiernicza nie wynika z Twojej winy, na cały jej okres otrzymasz samochód zastępczy. Gdy natomiast jest ona spowodowana Twoją winą, auto zastępcze przysługuje Ci na okres 14 dni.

Bezpłatny samochód zastępczy klasy Compact otrzymasz od nas w przypadku każdej naprawy mechanicznej w autoryzowanym serwisie Carsmile.

Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje granice geograficzne Europy oraz terytorium Algierii, Maroka, Tunezji, Izraela i Iranu. Ubezpieczenie wymaga dopłaty w przypadku terytorium Białorusi, Mołdawii, Rosji i Ukrainy.

Tak, możemy odebrać od Ciebie pojazd i odstawić go po wykonanym przeglądzie. Taka usługa jest dodatkowo płatna.

W razie mandatu jesteśmy zobowiązani do wskazania osoby, która podpisała z nami umowę najmu pojazdu. Nie musi być ona jednak tożsama z kierowcą.

Wkład własny to wpłata, jaką możesz wnieść przy podpisywaniu umowy odpowiadająca części wartości wynajmowanego auta. Wpłata własna wpływa na zmniejszenie części stałej raty, dzięki czemu zmniejszasz swoje miesięczne koszty.

Wraz z pojazdem zapewniamy dwa komplety opon. W bezpłatnym pakiecie znajduje się jeden komplet opon letnich i jeden komplet opon zimowych.

W zależności od wybranego typu finansowania Twój koszt całkowity obliczony może być za pomocą odpowiedniego wzoru:

  1. W przypadku NAJMU - Twój koszt całkowity to: Wysokość wpłaty początkowej + Część stała raty x Liczba miesięcy + Stawka za km x Liczba przejechanych kilometrów
  2. W przypadku LEASINGU - Twój koszt całkowity to: Wysokość wpłaty początkowej + Rata Stała x Liczba miesięcy + Wartość Wykupu

Minimalny okres trwania umowy to 12 miesięcy, natomiast maksymalny czas jej trwania to 60 miesięcy.

Zgodnie z zapisami regulaminu stan pojazdu musi być zgodny z "Przewodnikiem zwrotu pojazdów", który został ustalony przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów.

Do rozpatrzenia większości wniosków nie potrzebujemy dodatkowych dokumentów finansowych. Większość klientów otrzymuje finansowanie na podstawie oświadczenia, co jest niezwykle wygodne i nie pochłania dodatkowego czasu.


Długoterminowy wynajem samochodu dla firmy, oferowany przez Carsmile, procentuje w liczne korzyści. Do najważniejszych z nich zaliczają się:

  • Firmowe oszczędności – opłacasz niską ratę, która obejmuje koszty użytkowania pojazdu, a ponadto ubezpieczenie, serwis i wymianę opon. Rozwiązanie takie jest bardziej ekonomiczne niż zakup, kredyt czy leasing;
  • Tarcza podatkowa – cały koszt wynajmu auta możesz zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. W ten sposób obniżysz podstawę do opodatkowania;
  • Przewidywalność kosztów – cykliczne opłaty pozwalają na zaplanowanie firmowych wydatków bez niespodziewanych wahań. Ułatwia to zarządzanie całkowitym budżetem przedsiębiorstwa;
  • Komfort i 100% dopasowania do potrzeb – możliwość długoterminowego użytkowania samochodu, które będzie zaspokajało firmowe potrzeby i generowało zyski bez martwienia się o ubezpieczenie, serwis czy wymiany opon.
  • Brak dodatkowych obciążeń – ponieważ rata za wynajem nie jest równoznaczna z kredytem, nie ma ona wpływu na zdolność kredytową.

W cenie miesięcznej opłaty uwzględniony jest pełny pakiet ubezpieczenia: OC + AC + NNW oraz Assistance. Dzięki temu nie musisz martwić się żadnym zdarzeniem drogowym jakie może Cię spotkać.

W przypadku najmu z ratą czynszu z częścią zmienną i stałą przebieg samochodu rozliczany jest raz w miesiącu. W przypadku najmu ze stałą ratą czynszu przebieg zaczynamy rozliczać od miesiąca, w którym przekroczyłeś określony limit kilometrów. Umowa może określać limit kilometrów, po przekroczeniu którego może być wymagana od Ciebie płatność dodatkowej kwoty za każdy kilometr ponad limit. Może być to limit 12-miesięczny lub limit dotyczący innego okresu, w tym całego okresu obowiązywania Umowy.

Z samochodu możesz korzystać Ty i Twoja najbliższa rodzina. W razie potrzeby możesz zgłosić osobę trzecią, która również będzie mogła korzystać z pojazdu.

Jeśli zauważysz usterki samochodu, skontaktuj się z naszym BOK pod numerem 22 113 43 43.

Jeśli zdarzyła Ci się awaria na drodze, skontaktuj się z naszym BOK pod numerem 22 113 43 43.

Oryginały upoważnienia i Zielonej Karty są wysyłane listem poleconym (przesyłka priorytetowa). Możesz na bieżąco śledzić status przesyłki. Na życzenie dokumenty takie możesz otrzymać również w postaci elektronicznej. Brak oryginału może zostać jednak zakwestionowany przez zagraniczną policję.