Osoba fizyczna
Na firmę
Nasz doradca porówna dla Ciebie wybrane samochody
Możemy porównać dla Ciebie jednocześnie maksymalnie 3 oferty, przejdź do porównania.
Dodaj przynajmniej 2 oferty, które mamy dla Ciebie porównać.
Wpis
Citroen C3 Aircross MAX – test
13
cze 2024

Po tygodniowym teście topowej odmiany C3 Aircrossa o nazwie MAX, możemy stwierdzić z pełnym przekonaniem, że ten model wolno się starzeje i mimo obecności na rynku od 2017 roku, spokojnie można go rozważać jako ciekawego crossovera.

Citroen C3 Aircross jest z nami już prawie 7 lat, jasne że przez ten czas miał liftingu, a poziom jego wyposażenie się zwiększał, ale zasadniczo jest to wciąż ten sam model. Przez cały ten czas przybyło mu też sporo konkurentów i dzisiaj można już śmiało napisać, że segment crossoverów jest jednym z najprężniej się rozwijających. To do niego ucieka bowiem gros klientów tradycyjnych segmentów B i C, które coraz bardziej zmniejszają swój rynkowy udział. Czy stary gracz ma jeszcze coś do zaoferowania? Postanowiliśmy sprawdzić to na przykładzie topowej odmiany wyposażeniowem MAX ze 130-konnym motorem 1.2 PT, współpracującym z automatyczną przekładnią.

Citroen C3 Aircross MAX – jeden z tych wyższych

Patrząc na C3 Aircrossa nie sposób odnieść wrażenia, że nieco odbiega od tendencji w segmencie crossoverów, w którym coraz więcej jest aut przypominających zwykłe samochody, które do tego są relatywnie niskie i obłe. Tego nie można zaś powiedzieć o C3, bo Citroena wyraźnie sporo jest na wysokość, a niekoniecznie dużo na długość. Swoimi proporcjami przypomina raczej niewielkiego SUV-a. Czy to zaleta, czy wada? Zależy dla kogo! Na pewno jednak nie można najmniejszemu Aircrossowi odmówić uroki, bo stylizacja pojazdu wciąż się nie zestarzała, zarówno z przodu (które lampy są tu do czego?) jak i z tyłu (fajnie wpisane ledy). Podobają nam się zaokrąglone kwadraty, które znaleźć można na całym nadwoziu i oczywiście w kabinie. Wysoko zawieszone nadwozie to z kolei plus przy wsiadaniu i wysiadaniu.

https://carsmile.pl/oferta/citroen/nowy-c4/crossover-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Citroen C3 Aircross MAX – spora kabina

Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych, nie można narzekać na małą ilość miejsca w kabinie. Jasne, na szerokość nie jest tu aż tak przestronnie jak w autach segmentu C, ale jeśli chodzi o ilość miejsca na długość i wysokość, C3 Aircross ma wyraźną przewagę nad wozami B. Do tego w wersji MAX kanapę da się przesuwać (uzyskując więcej miejsca w bagażniku), a oparcie siedzenia pasażera składać. Sporo jest też schowków, ale nie jest to poziom jaki znaliśmy ze starych francuskich vanów. To czym może się jednak pochwalić to wysoki komforty zapewniany przez siedzenia. Citroen trochę już nas do tego przyzwyczaił, że siedziska i oparcia foteli mają w środku przyjemną piankę, co sprawia, że są bardzo wygodne.

Dość prosta jest też obsługa tego wozu, duży plus za klasyczną wajchę zmiany biegów, dzięki której bez patrzenia można przełączyć się szybko z R na D, a potem na P. Bardzo dobrze w dłoni leży kierownica, a wciąż niewirtualne zegary mają wysoką czytelność. W aucie zamontowany był wyświetlacz head up, który ma starawą plastikową płytkę, ale w sumie nie ma się co czepiać tego rozwiązania, bo działa bardzo dobrze. Nieco gorzej oceniamy działanie bluetoothu, który nie startuje po odpaleniu samochodu i za każdym razem trzeba się tu przełączyć z radia na odtwarzanie z telefonu (znamy auta Stellantisa, które nie mają już tego typu problemów).

Nie podoba nam się także sterowanie klimatyzacją i nawiewami, które trzeba wywołać na ekranie komputera pokładowego, bo nie ma się do niego cały czas dostępu. Trafianie w wirtualne przyciski ekranu komputera też nie należy do najprostszych, zwłaszcza w momencie, gdy się prowadzi. Poza tym jednak to dość przyjazne auto dla użytkowników.

https://carsmile.pl/oferta/peugeot/2008/crossover-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Citroen C3 Aircross MAX – jazda

Silnik 1.2 PT o mocy 130 KM to stary znajomy, który znany jest z niezłej kultury pracy, a do tego z niskiego spalania. W przypadku testowanego auta dużą niewiadomą była jednak automatyczna skrzynia biegów. Rzeczywiście podczas jazdy w mieście auto było relatywnie paliwożerne – ciężko było zejść poniżej 8 litrów na 100 km, ale w trasie okazało się bardzo oszczędne.

Podczas testu pojechaliśmy trasę z Warszawy do Torunia autostradami. Przy prędkościach do 130 km/h silnik kręcił się do 2,5 tys. obr./min. To zaś spowodowało, że C3 było całkiem oszczędne – łączne spalanie z trasy wyszło nam 6,7 l na 100 km. Potem jeszcze chwilę pojeździliśmy miastem i na koniec testu otrzymaliśmy 6,9.

Warto dodać, że 130 KM to optymalna wartość dla auta tego typu – czyli dla dość wysokiego vana z miękkim zawieszeniem. Więcej z całą pewnością tu nie potrzeba. Samochód jest też bardzo dobrze wyciszony, co nie jest standardem w tej klasie pojazdów. Podczas jazdy pamiętać trzeba tylko o sporych słupkach A, które są w stanie zasłonić widok po przekątnej.

Citroen C3 Aircross MAX – cena

Prezentowana wersja MAX w takiej konfiguracji napędu to w tej chwili bazowy wydatek 117 850 zł, jednak ten układ napędowy możecie mieć także w tańszej wersji PLUS za 110 850 zł. Jeśli nie zależy Wam na skrzyni automatycznej, C3 z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM w podstawowym wyposażeniu YOU kosztuje minimalnie 100 600 zł. Co ciekawe auto dostępne jest także z silnikiem Diesla 1.5 BlueHDi o mocy 110 KM (do 110 500 zł)

https://carsmile.pl/oferta/mitsubishi/asx/crossover-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Citroen C3 Aircross MAX – podsumowanie

C3 Aircross mimo sporego rynkowego stażu wciąż się broni, przede wszystkim ilością miejsca w kabinie, wygodą jazdy i niskim spalaniem. Za największy minus uznać należy obsługę niektórych funkcji oraz już sporą cenę zakupu.

 

Chcesz poznać naszą aktualną ofertę nowych samochodów?
Dziękujemy za zostawienie swoich danych. Skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie
Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże wybrać Ci najlepszy samochód według Twoich potrzeb.