20 najpopularniejszych marek, 200 modeli samochodów, ponad 1000 wersji wyposażenia – takiej platformy do zakupu aut w abonamencie jeszcze w Polsce nie było. Ogromny wybór, niezwykle prosta nawigacja, zredukowany do minimum proces zakupu auta bez wychodzenia z domu.

Samochód jak komórka
Chcemy spopularyzować nowy sposób myślenia, który nazywamy #MotoEconomicus. – Wielu Polaków traktuje samochód jak inwestycję, często wydając na zakup auta oszczędności życia. Nie warto. Po dwóch latach auto traci połowę wartości. Samochód powinno się traktować jak narzędzie i płacić za nie miesięczny abonament jak za telefon, ograniczając koszty użytkowania do minimum  – przekonuje Łukasz Domański, prezes i współzałożyciel Carsmile.

Dlaczego abonament? – Bo to najbardziej ekonomiczny model użytkowania auta. Nie ponosimy kosztu utraty wartości, kosztu ubezpieczenia, napraw czy wymiany opon. Jeździmy nowym, zaawansowanym technologicznie, bezpiecznym samochodem – podkreśla Michał Knitter, drugi ze współzałożycieli i wiceprezes Carsmile. Dodatkowe korzyści daje możliwość uzależniania abonamentu od liczby przejechanych kilometrów.

Z Opla Insygni do Volvo XC60
Celem Carsmile jest skokowe zwiększenie siły nabywczej gospodarstw domowych na rynku motoryzacyjnym. 3-osobowa rodzina osiągająca dochód na poziomie średniej krajowej, czyli ok. 10 000 zł, jeżeli nie spłaca innych kredytów, ma dziś zdolność kredytową na poziomie ok. 98 000 zł przy zadłużeniu na 5 lat. Za tę kwotę może kupić np. Opla Astrę, który trzeba zarejestrować, ubezpieczyć i serwisować. Ta sama rodzina mogłaby w abonamencie jeździć Oplem Insygnią i nie ponosić tych dodatkowych kosztów. Analogiczna rodzina zarabiająca dwukrotność średniej krajowej (zdolność kredytowa 171 000 zł) w „starym” modelu może pozwolić sobie na zakup Opla Insygni. Korzystając z abonamentu, może przesiąść się do BMW X3 czy Volvo XC60.

Łatwa nawigacja
Dzięki zastosowaniu narzędzi z obszaru big data, nasza platforma dostosowuje swój widok i rodzaj prezentowanych samochodów do wiedzy, jaką ma o użytkowniku. Sam użytkownik, poszukując auta dla siebie, w pierwszym kroku definiuje typ samochodu, określa czy auto ma służyć celom firmowym czy prywatnym oraz wybiera maksymalną wysokość abonamentu: do 900 zł, do 1500 zł, do 2000 zł i więcej. Te podstawowe kryteria pozwalają na wyświetlenie tzw. hot deals, czyli najlepszych ofert, a w kolejnym kroku rozwinięcie pełnej oferty samochodów spełniających wybrane kryteria. Można je sortować wykorzystując filtry dotyczące marki, modelu, rodzaju nadwozia, silnika, itp. Abonament składa się z części stałej oraz stawki za kilometr.

Pierwszy #Car(Fin)Tech
Carsmile to pierwszy #Car(Fin)Tech, czyli połączenie najnowszych technologii stosowanych w motoryzacji i transporcie z innowacyjnym sposobem finansowania pay-as-you-drive. Spółka ma ambitne plany rozwoju zakładające systematyczne wdrażanie kolejnych innowacji. Jedną z nich jest stworzenie „Carsmile social network”, społeczności użytkowników, którzy będą mogli wymieniać się samochodami między sobą. 

- Moment na start Carsmile jest dla idealny. Marki samochodowe zmieniły sposób komunikacji. Nie mówi się już ile auto kosztuje, ale za jaką kwotę miesięcznie można nim jeździć. Mamy coraz bardziej świadomych użytkowników. Jeszcze do niedawna tylko przedsiębiorca wiedział, że leasing jest bardziej opłacalny niż własność. Dziś w podobny sposób zaczynają myśleć konsumenci – podsumowuje Łukasz Domański.

Dostępne marki: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Hyundai, Jeep, Mercedes, Mini, Nissan, Opel, Peugeot, Seat, Skoda, Toyota, Volkswagen, Volvo
Dostępne kategorie: cabrio, hatchback, kombi, sedan, coupe, SUV, crossover, van, użytkowy, minivan, pickup, terenowy, elektryczny, miejski, premium, rodzinny, sportowy
Dostępne modele finansowania: abonament, leasing